Tidenes debutmål

Postet av Lyngen/Karnes IL den 11. Apr 2008

Marius Lingrasmos første spark på ballen i en L/K-drakt på A-laget var kampens, kveldens, ukas og månedens beste prestasjon i Finnmarkhallen.

Selv om Odd og Alta skal spille Adeccoliga kamp på søndag, så kan undertegnede garantere at det ikke blir scoret noe råere mål verken i den kampen eller de neste kampene i overskuelig framtid.

Balsfjordingen setter inn 4-2 målet på et utrolig hælspark på hel volley (det er en setning man ikke ser for ofte), og det er altså attpåtil på hans første spark på ballen. Rått!

Da hadde vi allerede spilt 79 minutter av kampen og Marius var den siste av åtte L/K-innbyttere.  L/K spilte en middels treningskamp mot et Porsanger-lag som fint hadde hevdet seg i TiTo-serien. Enkelte angrep satt virkelig godt, med løp inn i boksen og flott offensiv samhandling. Andre ting var ikke like bra, uten at det var uopprettelige feilskjær som ble begått.

Stian Amundsgård ble tatt av/vist av banen etter en tøff takling i første omgang. Ettersom det var en treningskamp, og god matching var viktig, lot Porsanger oss sette inn en ny mann.

L/Ks målscorere: Ole Oskar Ross (2), André Fagerborg og Marius Lingrasmo.

Fine mål av både Fagerborg og Ross i dag. Steffen Dreyer med flott framspill til Ross på 1-0. Keeper roter det til og Ross setter inn 2-0. Flott spill av Ross og Fagerborg på 3-2 og prikken over kransekaka og i-en med Lingrasmos 4-2.

Førsteellever: Michael Wæraas, Mats-Haakon Karlsen, André Fagerborg, Stian Amundsgård, Tor Arne Larsen; Tom-Jørgen Gangsø, Ole Oskar Ross, Jens Georg Løvland; Øyvind Garfjell, Steffen Dreyer, Rune Kristiansen.

Innbyttere: Lasse Hausner, Stig-Roar Hansen Rognli, Kristoffer Fagerborg, Rudi Dreyer, Andreas Holm, Alexander Løvland Rygh og Marius Lingrasmo,