Skuffende tap i Salangen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 26. Sep 2024

Mika Johnsen, Erlend Fagerli og resten av L/K-guttene klarte ikke å ta poeng mot bunnlaget Salangen søndag. Her i kamp mot TUIL 2 tidligere i høst.

L/K ble det første laget som mistet poeng mot Salangen i TiTo i år. Dessverre alle tre poengene.

L/K-guttene, langt nede på formtabellen, visste nok at Salangen hadde blinket seg ut muligheten til sine første poeng i søndagens bunnoppgjør på Idrettsheia. Det i seg selv burde være nok til at L/K var obs og klar på alle farene, men likevel blir det altså et ganske så elendig resultat mot SIF. 3-0 ble det til hjemmelaget etter at L/K perioder der de viste at de tross alt er et bedre lag enn Salangen i 2024, men likevel var det hjemmelaget som ville klart mest. Og vilje slår ofte talent og evner. SIF kjempet seg inn i kampen og til slutt var det en fortjent seier til dem.

Det betyr at Salangen har begynt å røre på seg i bunnen av tabellen. L/K er nå bare fem poeng foran, og vi bør absolutt ikke bli tatt igjen av Salangen nå. 11. plassen er særdeles utsatt med tanke på nedrykk, ettersom Ulfstind i divisjonen over er inne i en bølgedal formmessig og har rotet seg inn i nedrykksstriden. Skulle Ulfstind rykke ned, så rykker også lag 11 i TiTo-serien ned. Det må L/K unngå.

Det er sånn sett fortsatt matchballer igjen. Hjemme mot Krokelvdalen lørdag klokken 15.00 er første sjanse til det. Det blir uten Einar Skogheim, som fikk sitt åttende gule kort mot Salangen.

L/Ks lag: Håkon Jensen, Oskar Leiros, Kristian Bjørn Hansen, Øyvind Garfjell, Krister Skogli, Erlend Fagerli, Einar Skogheim, Mika Johnsen, Markus Isaksen, Gabriel Wikbo-Larsen, Steffen Dreyer

Innbyttere: Jørgen Skog, Simon Sætre

Gule kort L/K: Kristian Bjørn Hansen og Einar Skogheim