Skikkelig målfest på Geitnes

Postet av Lyngen/Karnes IL den 21. Mai 2023

L/K måtte begynne å bla fram rekordskjemaene på Geitnes lørdag, men scoringsrekordene holdt stort sett stand denne gangen.

Det ble riktig så målrikt i L/Ks kamp mot Ramfjord lørdag ettermiddag. Og heldigvis var det L/K selv som sto for de fleste målene – hele 15 i tallet. 15-2 ble resultatet til slutt og det var heller ikke ett mål for lite.

Gabriel Wikbo-Larsen åpnet ballet etter 25 sekunder (!) hvilket vi i farten tror faktisk er tidenes raskeste L/K-mål. Sigve Ringbakken sto for perfekt tilrettelegging fra venstrekanten.

Og etter det rant det inn bak RUILs keeper Benjamin Fagerli. Kristoffer Hansen Holst i sin 100. A-kamp bidro med fem – fire av dem i første omgang – og én stund begynte det å spøke for Aleksander Lennings åttemålsrekord fra 2017. Men Holst stoppet på fem og gikk etter hvert av for å gi plass til nye krefter. Han kunne i det minste innkassere en velfortjent «Dagens L/K-gutt» etter matchen.

Einar Skogheim (med ballen) hadde en ny strålende kamp for L/K. Unggutten Vebjørn Tokle (til venstre) tok også for seg sentralt på midten.

Unggutten Mika Johnsen fikk seg også et hattrick, og Gabriel Wikbo-Larsen noterte seg for ett til i tillegg til det tidlige førstemålet. Einar Skogheim og Isak Kristiansen bidro også med ett hver, mens 2007-modellen William Waltenberg satte sine to første på A-laget etter å ha kommet inn på spissplassen i andre omgang. Mange fine mål fra L/K lørdag, men kanskje var det første det beste. Nesten rett fra avspark ut fra Einar Skogheim til Sigve Ringbakken på venstresiden og et nydelig legg fra furuflatingen på bakerste stolpe der Gabriel Wikbo-Larsen har tatt dagens første løp. 16-åringen gjør sin Haaland-etterligning og beiner ballen i mål fra to meters hold. Strålende start på kampen og et klart omen på hva som skulle komme.

At RUIL i det hele tatt klarte å få to mål er et lite mysterium. De hadde nesten ikke målsjanser i det hele tatt, men fikk likevel mål på straffe og på et svært pent langskudd fra Glenn Eriksen. Akkurat det var litt malurt i begeret - at nullen sprakk også i denne kampen.

Kristoffer Hansen Holst scorer ett av sine fem mål lørdag.

Til tross for at RUIL slapp til et par ganger i andre omgang, og til tross for at L/K bare klarte seks mål i andre omgang, så skal L/K-guttene ha ros for at de sto på til siste slutt. Markus Karlsen Skogheim satte nærmest rekord i antall innbytter i kampen og på slutten var det bare keeper Håkon Jensen som ikke hadde vært en tur på benken.
Heldigvis hadde dommer Jarle Evertsen slått fast at det skulle være flyvende bytter i kampen. Ellers hadde det blitt mye tilleggstid på Geitnes lørdag.

William Waltenberg ble for øvrig én av ytterst få 15-åringer med to mål i samme kamp i serien for L/K. William var 15 år og 357 dager lørdag da han satte sine to scoringer – henholdsvis 13-2 og 15-2.

L/K kom også uskadet og ustraffet fra oppgjøret mot de grønne fra Fagernes, hvilket betyr at L/K-trener Markus Skogheim i utgangspunktet kan velge blant en god mengde spillere foran bortekampen mot Storsteinnes kommende lørdag.

• L/K stilte med 11 lyngsværinger fra start og med ytterligere fem på benken. Kun reservekeeper Asgil Brændeland har utenkommunsk pass.
  • Kristoffer Hansen Holst spilte sin 100. kamp for L/K og er også toppscorer i 5. divisjon med åtte mål. Einar Skogheim er på andreplass med sine seks mål.
  • L/K klatret med storseieren opp på fjerdeplass på tabellen, bak de tre andrelagene Fløya 2, Hamna 2 og FIL 2.

William Waltenberg har akkurat satt inn sitt første A-lagsmål og blir gratulert av Arion Rodahl-Johansen Ballovarre, Vebjørn Beck Løvland (nummer 21) og Sigve Ringbakken (til høyre)

Målscorere for L/K mot RUIL:
Kristoffer Hansen Holst (5)
Mika Johnsen (3)
Gabriel Wikbo-Larsen (2)
William Waltenberg (2)
Einar Skogheim (1)
Isak Kristiansen (1)
Ett selvmål

L/K fra start: Håkon Jensen, Vebjørn Isaksen, Oskar Leiros, Marcus Hausner Christensen, Kristian Bjørn Hansen, Vebjørn Tokle, Mika Johnsen, Sigve Ringbakken, Einar Skogheim, Gabriel Wikbo-Larsen, Kristoffer Hansen Holst

Innbyttere: Isak Kristiansen, Arion RJ Ballovarre, Tordar Eidet Karlsen, William Waltenberg og Vebjørn Beck Løvland

Dommer: Jarle Evertsen, FK Senja