To tap i ferien - men nå starter høstsesongen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 4. Aug 2016

L/Ks fotballferie går mot slutten. Et vellykket treningsleiropphold i Piteå og to kamper er unnagjort før høstsesongen sparkes igang mot Krokelvdalen lørdag.

Treningsleiren fra 24. - 30- juli samlet over 20 spillere til en intens treningsuke i godværet ved Bottenviken. Mange av L/Ks yngre spillere var med på leiren og har fått seg en god innføring i hva som kreves på A-lagsnivå.

L/K spilte også kamp - mot Storfors AIK. Vi brukte det vi hadde av spillere og spilte med to nesten helt ulike ellevere i de to omgangene. Det sto 1-1 til pause men det unge L/K-laget etter hvilen kunne ikke hindre at hjemmelaget vant 1-4 til slutt. Aleksander Skatland scoret L/Ks mål.

L/Ks lag 1. omgang:

Jørgen Vik, Vebjørn Isaksen, Joachim Olaussen, Aleksander Skatland, Stig-Roar Hansen Rognli. Markus Skogheim, Kristian Bjørn Hansen, Einar Skogheim, Marco Mathisen, Christer Steinvik, Johan Gamst Eriksen.

L/Ks lag 2. omgang:

Johan Valø. Espen W Nordahl, Jan-Robin Bjørn, Martin S. Mortensen, Joachim Bjørklund. Sondre Larsen, Markus Skogheim, Tarjei Hansen Gautestad, Tobias Hansen, William Sørensen, Johan Gamst Eriksen

Verdte å merke seg at stortalentet William Sørensen fikk seg en omgang på A-laget. William er bare 14 år og kan ikke spille seniorfotball før til neste år, men har i god L/K-ånd fått være med som underårig på treningsleiren - slik flere av våre beste spillere opp gjennom tidene har fått lov til. Sørensen var sågar med på vinnerlaget på den prestisjefylte internturneringen, sammen med Aleksander Skatland, Øyvind Garfjell og Christer Steinvik.

Etter hjemkomsten fra Sverige hadde L/K en treningskamp mot TUIL 2 i Tromsø tirsdag. Det endte også med 1-4-tap for Vik, Larsen og Garfjells gutter. Vi stilte slik:

Jørgen Vik. Stig-Roar Hansen Rognli, Jan-Robin Bjørn Aleksander Skatland, Vebjørn Isaksen,
Einar Skogheim, Tarjei Hansen Gautestad, Markus Skogheim, Øyvind Garfjell, Marco Mathisen, Tobias Hansen.

Innbyttere: Johan Valø, Markus Mortensen, Kristoffer Johansen, Steffen Dreyer, Simon Bentsen og Martin Schaal Mortensen.

Målscorer for L/K: Simon Bentsen.

Lørdag klokken 14.00 er det høståpning mot Krokelvdalen på Polleidet gress. Vel møtt!