Tap i generalprøven

Postet av Lyngen/Karnes IL den 11. Apr 2016

L/K-Krokelvdalen 2-4:

L/K måtte se seg slått av motstanderen de møter igjen i seriepremieren 23. april (derav generalprøven, vi har nemlig fortsatt to kamper igjen) etter en svært ujevn forestilling i Skarphallen søndag kveld. L/K kom bakpå tidlig etter en uheldig inngripen av keeper Jørgen Vik og selv om Steffen Dreyer utlignet like etterpå, så var L/K aldri spesielt betryggende i spillet sitt. Spesielt offensivt var farta til skadede spillere som Øyvind Garfjell, Marco Mathisen og Christer Steinvik savnet for L/K.

Krokelvdalen bekreftet på sin side at de er blant de bedre lagene i divisjonen og vinner til slutt fortjent nok.
I første omgang viste L/K bare tidvis hva som bor i laget. Unggutten Johan Edvard Gamst-Eriksen, som var frisk spesielt i første omgang på høyrekanten, hadde et skudd i tverrliggeren og ned som i hvert fall alle L/K-ere mente var inne, og antagelig et par sv de nøytrale også, men dommertrioen ville ikke høre på det øret. Skuddet var et resultat av godt kombinasjonsspill, noe vi så litt for sjelden fra L/Ks side.
Det sto 1-2 til pause og utover i andreomgang klarte L/K å prege kampen mindre og mindre. L/K fikk stopper Aleksander Skatland utvist 18 minutter ut i omgangen etter felling som sistemann, det kan se ut som han er på ball, men det er ikke helt uforståelig at dommeren velger som han gjør, og etter det klarer ikke L/K å ta initiativet i kampen. Kroken går opp til 3-1 på nok en klar keepertabbe, denne gangen av Johan Valø, og får et mål til før Stig-Roar Hansen Rognli reduserer helt på tampen etter innlegg fra fra-start-debutant Martin Schaal Mortensen og påfølgende retur fra keeper.

Det positive man kan trekke ut av kampen er at mange unggutter får rikelig med spilletid i dag. Det var meningen å bytte mye på laget og at 15-16-17-åringene skulle få vise seg fram i A-kamp. L/K byttet derfor ut flere sentrale spillere i pausen og lot ungguttene få testet seg mot kvalifisert motstand. 16-årige Espen Wilhelmsen Nordahl fikk sågar sin A-lagsdebut på venstrebacken- drøyt 40 år etter at bestefaren Øyvind Nordahl spilte sin siste A-kamp for Lyngen IL 😀

Men i scoringsprotokollen måtte imidlertid altså L/K basere seg på gammelguttan i form av de to 86-modellene Rognli og Dreyer. En annen 86-modell, Markus Mortensen var kanskje L/Ks beste den omgangen han spilte som anker og ballfordeler på midtbanen.

L/K fra start:
Jørgen Vik
Vebjørn Isaksen
Aleksander Skatland
Jan-Robin Bjørn
Stig-Roar Hansen Rognli
Kristian Bjørn Hansen
Markus Mortensen
Markus Karlsen Skogheim
Johan Edvard Gamst-Eriksen
Martin Schaal Mortensen
Steffen Dreyer

Innbyttere: Johan Valø, Marcus Hausner Christensen, Oddvar Leiros, Sigve Ringbakken, Espen W. Nordahl, Joakim Berg Bjørklund

Ny kamp onsdag, nemlig den utsatte vinterseriekampen mot Storelva. Den spilles på TUIL Arena klokken 19.00!