Sigurd trapper enda mer ned

Postet av Lyngen/Karnes IL den 9. Apr 2016

Denne uka ga Sigurd Rushfeldt beskjed til L/K at han ikke satser videre med 4. divisjonsspill i 2016. Etter to sesonger i L/K har den gamle scoringslegenden slått fast at tiden ikke strekker til til å trene og spille for L/Ks A-lag, samtidig som han er trener for TIL 2 - og tobarnsfar.

- Jeg har funnet ut at det er på tide å gi stafettpinnen videre til yngre krefter, sier Rushfeldt.

Det var en veritabel sensasjon da Rushfeldt i en alder av 41 år skrev under for L/K i mai 2014 og bebudet omeback på fotballbanen. Han ble spilleklar i tide til nabooppgjøret mot Lyngstuva og var ikke snauere enn at han scoret to mål i sin første kamp. Det ble ikke mer enn ni kamper til i L/K-drakten i 2014 og 2015 men likevel står altså Rush bokført med 17 mål. DET målsnittet skal noen og enhver slite med å slå...

L/K er selvsagt uendelig takknemlig og stolte for at en storhet som Sigurd Rushfeldt, både på og utenfor banen, har gitt såpass av seg selv til en klubb han i utgangspunktet ikke hadde noe forhold til. Han har vært en attraksjon de gangene han har stilt på hjemmekamp i Lyngen og har ikke minst bidratt med rutinen og sine sportslige kvaliteter både på trening og i kamp.

Til iTromsø sier Rushfeldt følgende om at han nå legger opp:

– Jeg får vel slutte mens leken er god, smiler Rushfeldt. Nå har jeg ikke vært så mye involvert i L/K, men det er litt trasig likevel. Det har mest med totalsituasjon og alder å gjøre, så det skal gå bra. Men det er litt synd, sier Sigurd, som tilføyer:

– Lyngen er en fantastisk klubb. Jeg stortrivdes der.

Trøsten for de som vil savne Sigurd i A-lagsdrakten er jo at tidenes mestscorende Tippeliga-spiller fortsetter i L/K! Han blir ifølge seg selv mest sannsynlig å dukke opp på både oldboyslag og kanskje også på B-laget i 6. divisjon. Rushfeldt spilte jo også oldboys for L/K i fjor. Så flere L/K-mål blir det nok for Sigurd.

L/K takker Sigurd for innsatsen. L/K vil for alltid være en bitteliten del av karrieren til en av Norges beste spisser gjennom tidene. Det syns vi er artig!