Garfjell: - Jeg tror guttene gleder seg

Postet av Lyngen/Karnes IL den 6. Feb 2016

Søndag klokken 12.00 blåses vintersesongen i gang for Lyngen/Karnes. Vi møter Ringvassøy IL i vinterseriekamp og L/K-trener Øyvind Garfjell er klar til første kamp.

- Ja, det er jeg. Vi trenere gleder oss og det tror jeg at guttene også gjør. Det blir fint å se dem i kamp etter en liten måned der vi kun har sett dem i trening, sier Garfjell.

Ganske nøyaktig tre år etter at han spilte sin foreløpig siste kamp for #lkmoderklubb er han tilbake i rødt og blått. Jørgen Vik leder laget fra benken, mens Garfjell spiller.

- Hvilke forventninger har du til kampen?

- Selv om dette er en komme-i-gang-kamp, så har vi forventning om at guttene gjør en solid jobb og viser seg fra sin beste side. Jeg forventer at vi tar med det vi har jobbet med på treningene, press og defensiv jobbing, inn i kampen. Vi skal være et spillende lag som det ikke bare skal være artig å spille for, men også artig å se på for publikum, sier Garfjell.

Med seg har Garfjell rutinerte spillere som Christer Steinvik, Mads Bjørkly, Jan-Robin Bjørn og Stig-Roar Hansen Rognli. Resten av kamptroppen er stort sett tenåringer.

- Vi er 18 mann i troppen og det er jo et luksusproblem. Det er masse unggutter som vi gleder oss til å se i match. Alle som er med i troppen skal få spilletid. Det er artig med så mye ungt. For dem er det bare å gå ut og vise seg fram, sier Garfjell, som selv debuterte på A-laget som 16-åring i 2006.

Til søndagens kamp mangler blant annet Joachim Olaussen, Steffen Dreyer og brødrene Oddvar og Oskar Leiros. Ute er også den langtidsskadde keeperen Kristoffer Granås. Derfor betryggende å se at stallen er stor tidlig i februar.

Nordkjosbotn-spiller Martin Mikkelsen kan være aktuell for en overgang til L/K. Han har trent med oss en periode og Nordkjosbotn har vært grei og latt oss bruke unggutten i denne kampen.

Troppen:

Johan Valø, Stig-Roar Hansen Rognli, Jan-Robin Bjørn, Martin Mikkelsen, Aleksander Skatland, Vebjørn Isaksen, Jonas Rodahl Johansen, Kristian Bjørn Hansen, Markus Karlsen Skogheim, Øyvind Garfjell, Marco Mathisen, Christer Steinvik, Mads Bjørkly, Marcus Hausner Christensen, Einar Skogheim, Ilyas Shirzad, Sigve Ringbakken, Richard Koch.