De tar styringen over L/K

Postet av Lyngen/Karnes IL den 21. Jan 2016

2016 blir en viktig sesong for L/K. Målet er opprykk fra #4divtroms og klubbens ambisjoner bør være synlig nok når vi kan presentere følgende trio som L/K-trenere i 2016:

Øyvind Garfjell (25):
Tilhører den første hallgenerasjonen som var seks år da Lyngenhallen sto ferdig. Øyvind kommer fra en ordentlig fotballfamilie og pappa Øystein Garfjell var en sentral skikkelse på Karnes midtbane i glanstiden på 80-tallet. Øyvind selv ble tidlig spottet som et stortalent og debuterte på A-laget som 16-åring i 2006 under trener Vegard Berg-Johansen. Han fikk 13 kamper og scoret to mål i sin første sesong på A-laget og fram til og med 2012-sesongen ble det 182 kamper og 56 mål for den lynraske venstrekanten. Etter et par sesonger i TUIL og 2015-sesongen i Senja, vender Øyvind nå hjem til Lyngen igjen. Han er hovedtrener i Tromsø, men tar også turen inn til Lyngen for å kjøre enkeltøkter med A-laget og gjerne også aldersbestemte lag. L/K er svært glad for at Øyvind vender hjem igjen og mønstrer på en L/K-skute som har ligget litt lavt i vannet de siste sesongene. Øyvind skal være spillende trener og styrker oss dermed solid på banen. Alle høyrebacker i divisjonen er herved advart...
Sesonger som spiller i L/K: 2006-2012, 2016-

Jørgen Vik (25): Av alle spillere som ikke har noen umiddelbar tilknytning til Lyngen, så er nok Jørgen Vik en av de som har vist et størst hjerte for "sin andre moderklubb". Jørgen kom til L/K foran 2006-sesongen som pur ung 16-åring og har siden spilt fem sesonger for klubben over to perioder. I likhet med Garfjell forsvant Jørgen etter 2012-sesongen, men etter en sesong i Finnsnes og to sesonger med verdifull erfaring i sin egentlige moderklubb TUIL, er toppkeeperen tilbake hos oss - denne gangen som hovedtrener. Jørgen har mye å bidra med på trenerfronten og i tillegg får vi en knallgod keeper som kan bidra både på trening og kamp - i spann med våre andre keepere Kristoffer Granås og Johan Valø. Vi er stolte av å ha en kapasitet som Jørgen Vik tilgjengelig for alle våre unge spillere!
Sesonger som spiller i L/K: 2006-2007, 2010-2012, 2016-
Kamper/mål: 132/0

Cato Larsen (40): Etter noen år på sidelinjen tar Cato opp hansken etter sin far Tore på nytt. På 90-tallet gjorde han ikke akkurat skam på familieryktet da han tok steget opp på A-laget bare fire år etter at faren, en klubblegende med nærmere 450 kamper og 150 mål, hadde lagt opp. Cato er utvilsomt blant de beste spillerne som L/K har flasket opp siden sammenslåingen og fikk blant annet kapteinsbindet i ung alder. Nå er det hans tur til å prøve seg fra sidelinjen. Cato er trener med hovedansvar for Lyngen-gruppa, som i hovedsak består av en mengde unggutter i alderen 15-18 år. Strålende å få Larsen tilbake igjen i manesjen i en periode hvor L/K er velsignet med noen gode generasjoner med fotballspillere som trenger faglig veiledning og positive inputs.
L/K-stat
Sesonger som spiller i L/K: 1993-1996, 1998-1999, 2004-2005.
Kamper/mål: 176/38