Sliteseier i sola

Postet av Lyngen/Karnes IL den 2. Jun 2007

L/K skal være fornøyd med null baklengs i bortekampen mot Finnsnes i dag.

L/K scoret i begynnelsen av kampen, ved Rune Lillevik, og mot slutten av kampen, ved Steffen Dreyer. Det var nok til å vinne bortekampen mot Finnsnes - selv om hjemmelaget hadde endel sjanser utover i andre omgang, flere av den feite sorten.

L/K startet kampen klart best i sjokkvarmen på Finnsnes, og scoret allerede etter fire minutter. Et langt innkast fra Frode Larsen på venstrekanten ble stusset videre av en for dagen svært så opplagt Rune Lillevik. Ballen gikk bakover i feltet og Rune Kristiansen bidro til å forvirre FIL-keeperen såpass at ballen bare gikk forbi ham og i lengste hjørne.

I løpet av de første tyve minuttene var L/K det førende laget og skapte flere store sjanser. Aggressivt press og en opplagt Rune Lillevik på topp skapte hodebry for et ungt FIL-lag. Men flere mål klarte ikke L/K å score.

Andre omgang ble en liten nedtur for L/K. Selv om man skapte flere store sjanser, blant annet en svær dobbeltsjanse av Rune Lillevik og et volleyskudd fra kloss hold fra Steffen Dreyer, så hadde FIL enda større tilbud som de ikke klarte å omsette i mål. Et skudd i tverrliggeren og ett i stolpen, i tillegg til en feberparade av vikar-keeper Lars Wikbo, var noe av det FIL fant på i andre omgang.

Men i den perioden der FIL stod ivrigst på for å få utlikningen, så stakk plutselig Steffen Dreyer igjennom FIL-forsvaret, lobbet keeperen og økte til   0-2. Da var det tre minutter igjen og kampen var forsåvidt avgjort. Men på overtid får FIL likevel straffespark etter dytting i feltet. Men straffen går i stolpen og L/K klarer dermed en kjærkommen clean sheet.

Med seieren over Finnsnes i dag, kryper L/K tettere opp i ryggen på serieleder Skjervøy og utfordrer Senja.

L/Ks lag: Lars A. Wikbo; Jens G. Løvland, Mats-Haakon Karlsen, Viktor A. Sørensen, Frode G. Larsen; Tom-Jørgen Gangsø, Lasse Hausner, Ken Stian Olsen, Morten Nilsen; Rune Lillevik, Rune Kristiansen

Innbyttere: Steffen Dreyer for Ken Stian Olsen, Øyvind Garfjell for Rune Kristiansen, Stian Kviteberg for Morten Nilsen

Gult kort, L/K: Rune Kristiansen

Dommer: Kenneth Daleng, Salangen - meget god