Fløyaseier i kveld

Postet av Lyngen/Karnes IL den 28. Sep 2007

Spenningen er til å ta og føle på i TiTo-toppen.

Med Fløyas 2-0 seier over Ishavsbyen i kveld ligger de á poeng med FK Senja med én kamp mer spilt. Begge har 48 poeng, men Senja har bedre målforskjell.

L/K møter, som tør være kjent, FK Senja i morgen til et relativt viktig oppgjør. Selv om Senja fortsatt har overtaket, og greit kan klare opprykk selv med tap for L/K imorra, så vil det nok bli hottere enn senjaværingene setter pris på hvis det ikke blir poeng mot L/K. Senja har Salangen hjemme i siste kamp og seier der vil uansett være nok til å sikre seriegullet. Men et Salangen-lag som kjemper for videre eksistens i TiTo er slett ikke det enkleste laget å møte.

Fløya, på sin side, møter Finnsnes i sin siste kamp hjemme på Fløyabanen. Det lukter tre poeng til tromsølaget, selv om Finnsnes fortsatt må kjempe for å ikke havne på en potensielt fatal 10.plass i TiTo.

L/K har et tøft program igjen, men poengtap for Fløya i siste kamp, samt maks ett poeng til Senja i deres to siste kamper, gjør susen for oss. Uansett teori eller ikke så er første mål for oss å slå Senja imorra.

Laget til Senja finner du her.