Senja seriemester

Postet av Lyngen/Karnes IL den 29. Sep 2007

L/K tapte 1-2 i dagens bortekamp mot Senja. Oppdatert versjon

Tre poeng til Senja var fullt fortjent - den knappe seieren til tross. I andre omgang hadde Senja en rekke enorme muligheter og burde punktert kampen på et tidlig tidspunkt.

Stillingen ved pause var 1-0 til hjemmelaget. Rune Kristiansen utlignet like etter pause. Men det holdt altså ikke inn og Senja vant til slutt kampen og dermed seriemesterskapet. Lyngen/Karnes gratulerer med et vel fortjent mesterskap og ønsker lykke til i kvaliken!

Det var imidlertid L/K som startet kampen best. Steffen Dreyer begynte bra på høyrekanten og både Dreyer og Frode G. Larsen hadde farlige skudd tidlig i kampen. Flere cornere fulgte, men uten at L/K klarte å score.

Senja kommer seg etter de første nervøse åpningsminuttene, og etter 11 minutter er L/Ks keeper Jørgen Vik utenfor 16 meteren og stopper et Senja-angrep. Vik får gult, men burde antagelig hatt rødt hvis det alt ble bedømt at han stoppet ballen med hendene utenfor 16-meteren. Vik var uansett L/Ks soleklart beste i dag.

Senja har flere farlige angrep, mens L/K farligste sjanse er Frode G. Larsens frispark i stolpen etter 28 minutter og Rune Lilleviks gjennomløpning og påfølgende skudd fra spiss vinkel. L/K rotet forøvrig bort flere gyldne muligheter ved å gå ubegripelig ofte i offside i første omgang.

Så, etter 39 minutter, får FKS endelige sin scoring. L/K klarer ikke å avklare etter et frispark og ballen ender opp hos Tom Rune Sørensen. Han får skutt fra 15-16 meter og ballen går inn via Jørgen Vik. Fortjent ledelse til pause.

Andre omgang får en potensielt katastrofal start, da FKS får straffe etter fire minutters spill. Thomas Stien setter ballen midt i mål og der har keeper Vik latt en fot henge igjen. Fortsatt 1-0. Og da L/K vartet opp med et av de penere angrepene i kampen på høyresiden og utligner til 1-1 så var det plutselig et svært så sannsynlig kampbilde at L/K skulle ta over. Etter timen spiller L/K igjen fin angrepsfotball og Steffen Dreyer setter ballen over for åpent mål på bakerste stolpe. Større sjanse enn det kan man nesten ikke håpe på i TiTo.

Men i de siste 30 minuttene er det Senja som tar over og L/K får strengt tatt mer enn nok med å forsvare seg. 2-1 settes inn av innbytter Glenn Martin Andreassen i et angrep som L/K-spillerne ville ha avblåst for offside. Umulig å se fra vårt ståsted.

Innbytter Øyvind Garfjell har et par skuddforsøk mot slutten av kampen og helt på slutten får L/K dødballer som kunne ført til noe. Men denne gangen ville det seg ikke og Senja kunne slippe jubelen løs.

L/K må nå konsentrere seg om å ta 3.plassen. Skjervøy venter i siste seriekamp på Polleidet og det blir uten tre av de som fikk gult kort i helga - Lasse Hausner, Steffen Dreyer og kaptein Jens Georg Løvland.

Til den kampen er forhåpentligvis da Morten Nilsen, Tarjei Gautestad og Ole-Oscar Ross klare. Morten har vært ute med ryggplager de to siste kampene, mens Ross og Gautestad hadde sykdomsforfall i helga.

* Rune Kristiansen scoret sitt 14. seriemål i helga og har dermed totalt 16 mål hittil i år - like mange som Ken Stian Olsen. Midtbanespiller Olsen har dog to seriemål mindre.

Lag: Jørgen Vik; Jens G. Løvland, Mats H. Karlsen, Stian Amundsgård, Frode G. Larsen; Tom J. Gangsø, Ken S. Olsen, Lasse Hausner, Steffen Dreyer; Rune Kristiansen, Rune Lillevik.

Innbyttere: Freddy Skogvang for Stian Amundsgård, Øyvind Garfjell for Frode Larsen, Andreas Holm for Ken Stian Olsen

Gule kort L/K: Steffen Dreyer, Jens G. Løvland, Lasse Hausner, Jørgen Vik

Dommer: Johnny Nilsen, Furuflaten - L/K mer grunn til å være fornøyd med ham enn Senja

Tre poeng til Senja var fullt fortjent - den knappe seieren til tross. I andre omgang hadde Senja en rekke enorme muligheter og burde punktert kampen på et tidlig tidspunkt.

Kampen var det L/K som startet best.

L/K må nå konsentrere seg om å ta 3.plassen. Skjervøy venter i siste seriekamp på Polleidet.

Gule kort L/K: Steffen Dreyer, Jens G. Løvland, Lasse Hausner, Jørgen Vik