_______________________________________________________

Postet av Lyngen/Karnes IL den 10. Nov 2008

Trond på A-landslaget!

Skriv inn dine gratulasjoner til Trond her!

Syv og et halvt år etter at dette bildet i L/K-trøya ble tatt, ble Trond Olsen tatt ut i A-landslagstroppen.

I dag klokken 12.00 offentliggjorde Åge Hareide troppen til A-landskampen mot Ukraina neste onsdag. Og etter stabilt og godt vingspill for Bodø/Glimt i hele år, får endelig karnesværingen Trond Olsen sjansen til å vise seg fram med flagget på brystet.
Med det har kommunen og Nord-Troms såvidt jeg kan skjønne fått sin første A-landslagsuttatte fotballspiller noensinne.

Flere og flere har tatt til orde for at venstrevingen skulle få en sjanse hos Hareide, og kravene stilnet ikke akkurat ette rtre mål mot Rosenborg på Lerkendal i siste serierunde. Da mente blant annet de to tidligere landslagssjefene Nils Johan Semb og Egil Drillo Olsen begge at Trond fortjente en plass i troppen mot Ukraina.
 Hele troppen finner du her!

Fra Moa

Hareide trakk på dagens pressekonferanse fram Tronds ekstreme ferdigheter offensivt.
- Trond scorer mange mål og han har stor fart, men han har konkurranse i massevis - "Moa" gjorde en god kamp i går, sa Hareide.
Tekstmeldingen om landslagsuttaket fikk Trond forøvrig fra nettopp VIFs cupfinalehelt Mohammed "Moa" Abdellaoue.
 Selv var Trond litt overrasket, selv om han nok var litt mer spent foran dette uttaket enn vanlig.
-Landslaget har vært en guttedrøm for meg, og det er et viktig mål å nå. Dette er også en bonus etter den gode sesongen med Bodø Glimt, og det gir meg ekstra inspirasjon til å jobbe hardt videre, sier Trond til 100 % Fotball.

Mange landskamper

Uttaket av Trond Olsen bør være en ytterligere spore for unge nordtromsinger til å satse skikkelig på fotballen. Selvom det ikke er alle forunt å nå så langt som Trond, så har karnesgutten vist at talent alene ikke er nok. Det må ligge hardt arbeid bak også.
Selv om dette er første gang Trond får tillit i en A-landslagstropp, så er det langt fra første gang han spiller med flagget på brystet. Trond har en lang karriere på aldersbestemte landslag og har til sammen hele 36 kamper og 11 mål for Norge.
I 2004-sesongen spilte han for eksempel på U21-landslaget sammen med nå eetablerte A-landslagsspillere som Bjørn Helge Riise, Christian Grindheim, Kristofer Hæstad. Cupfinaleheltene Lars Iver Strand og Daniel Fredheim Holm var også med, i likhet med kapteinen på årets serievinnere, Morten M. Skjønsberg.
Vi håper dette blir starten på en lang og fartsfylt landslagskarriere for det vi nå trygt kan kalle Lyngens største fotballsønn.
Lyngen/Karnes gratulerer Trond Olsen med landslagsplassen og vi gratulerer også pappa Per-Ludvig og mamma Ann-Kristin!
Seerandelen på kampen mot Ukraina vil nok være skyhøy blant Lyngens 3.200 innbyggere neste onsdag.