_________________________________________________

Postet av Lyngen/Karnes IL den 11. Des 2008

Kunstgress vedtatt

Et enstemmig kommunestyre har gått inn for å bygge kunstgressbaner i Lyngen. Det er blant annet Kjell Magne Stenhaug og Johnny Hansen glade for.

Det var i dagens kommunestyre i Lyngen at det gledelige vedtaket ble gjort. Lyngen kommune bevilger 2,5 millioner kroner til bygging av tre kunstgressbaner i Lyngen - hvorav Geitnes stadion er den ene av banene.

- Det er en milepæl. Etter mange års arbeid kan det gå mot at det blir kunstgressbane på Geitnes i 2009. Det vil bety enormt mye for den yngre garde. For alle fotballtalentene i klubben vår, sier en strålende fornøyd L/K-leder Johnny Hansen.

Planene for en kunstgressbane på Geitnes har vært en prioritert oppgave for klubben i mange år. Nå kommer endelig den viktige drahjelpen fra kommunen.

I tillegg til den planlagte banen på Geitnes ble det bevilget penger til kunstgressbaner i Lenangen og i Furuflaten. Totalt var potten på 2,5 millioner kroner, hvilket er et betydelig løft i en anstrengt kommuneøkonomi. Det er bare å takke kommunen for et visjonært vedtak som vil bety utrolig mye for barn og unge i hele den langstrakte kommunen vår.

Troms Fotballkrets har også gledet seg over vedtaket etter at det ble kjent torsdag ettermiddag. Daglig leder Jo Are Vik har innhentet kommentarer fra både "Lyngenvenn" Per Ravn Omdal og breddesjef Trygve Bornø.

- Jeg bøyer meg i støvet, og gratulerer med resultatet i en kommune der det har tatt noe tid å få politikerne til å slutte seg til kunstgressplanene, sier Bornø, mens Per Ravn Omdal er litt kortere i sin uttalelse:
- Strålende!

Les enda mer om kunstgressvedtaket her!