4. divisjon, L/K - Stakkevollan 3-2:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 15. Aug 2009

Holm matchvinner
Andreas Holm scoret 3-2 målet på et kjempeskudd fra 25 meter og avgjorde kampen til fordel for hardt prøvede L/K 2 i kveldens kamp mot Stakkevollan på Geitnes kunstgress.

Torgrim Sollid satte inn 1-0 før pause, men Stakkevollan kom tilbake og gikk opp til 2-1. Så utlignet Mats-Haakon Karlsen før unggutten Holm satte høyrefoten til et pent tilbakelegg fra Torgrim Sollid og knallet ballen i mål.

L/K stilte med et rutinert lag, med bare to spillere under 20 år. Og både de fra A-stallen og oldboysen gjorde manns jobb i kampen. Cato Larsen var suveren som midtstopper, mens Frank Nilsen og Rune Larsen knapt trådte feil gjennom hele kampen. Resten av laget gjorde også en glimrende innsats, hvis vi ser bort ifra en liten blackout rundt kvarteret før slutt. Da scorer Stakkevollan to raske mål og tar ledelsen. Men laget viste karakter og kom tilbake ved A-spillerne Karlsen og Holm.

Viktig også med Torgrim Sollid tilbake på høyrevingen. Han spilte samfulle 90 minutter og vil bli viktig også i 3. divisjon utover høsten.

Comeback for storscorer Jørn Henriksen i kampen mot Stakkevollan. Etter et par år i oldboys-relatert utlendighet var storfjordingen tilbake i L/K. Det kan bli artig utover, dét også.

Til tross for seieren er L/K sist på 4. divisjonstabellen.

L/Ks lag: Erlend Strand; Frank Nilsen, Cato Larsen, Lasse Simonsen, Tor Arne Larsen; Mats-Haakon Karlsen, Andreas Holm, Rune Larsen, Torgrim Sollid, Rune Lillevik, Alexander Løvland Rygh.

Innbyttere: Uno Nesvik, Glenn Roar Pettersen, Jørn Henriksen

Gule kort: Rune Larsen, Rune Lillevik, Tor Arne Larsen, Lasse Simonsen