L/K 2010:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 28. Okt 2009

Roger Lange blir hovedtrener

Den tidligere TIL-kapteinen (40) takket tirsdag kveld gledelig nok ja til å bli hovedtrener for L/K i 2010.

Lange, med solid spillerbakgrunn fra toppfotballen i TUIL og TIL, hjalp til på treningsfronten i Tromsø mot slutten av 2009-sesongen, og etter sesongen har L/K fortsatt forhandlingene med Roger. Når det nå er i boks er klubben kokfornøyd med å ha Roger tilbake i L/K - fire år etter at han spilte kamper for oss i 2. divisjon.

Les mer om Roger Lange her!

Roger er utdannet C-trener og har hatt ansvaret for TIL-lag i divisjonssystemet de siste årene. Han har trent TIL-juniorene til seriegull i 3. divisjon  og opprykk til 2. divisjon i 2007. I 2009 har han imidlertid ikke trent seniorlag, utover de øktene han i september kjørte med L/K i Tromsø.  Når L/K nå har brorparten av stallen i Tromsø, er det helt naturlig at hovedtreneren også befinner seg der.

Roger vil med sin rutine fra høyeste nivå i Norge bidra til å gi hele klubben et løft, Ikke bare sportslig og spillerutviklingsmessig men også organisatorisk og administrativt.

Den totale trenerkabalen rundt Roger Lange er i ferd med å falle på plass nå. Hele kabalen vil bli presentert for spillerne på et møte i Tromsø torsdag kveld. Det som i alle fall er helt klart er at Roger vil få et solid trenerteam rundt seg.
L/K-nett vil selvsagt komme tilbake med mer om dette etter hvert.
Nå ønsker vi bare Roger Lange velkommen om bord!