L/K i 2010:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 19. Nov 2009

Andreas blir i L/K

Andreas Løvland (16) har tatt valget om å bli spille i L/K-drakten også i 2010-sesongen.

Unggutten, som spilte absolutt alle kampene for L/K i år - fra start - har vært i søkelyset til TIL, men nå er avgjørelsen altså tatt om at han spiller i rødt og blått også neste sesong.

Løvlands avgjørelse er selvsagt en "massive boost" for Lyngen/Karnes og trenerduoen Roger Lange/Dan-Håvard Johnsen. Løvland var sin unge alder til tross enormt stabil for L/K i 2009. Med en vinter til med trening vil nok ikke lysluggen bli mindre sentral i laget.

Med Løvland som et sikkert kort for 2010-sesongen, begynner endel brikker å falle på plass for L/K. Det er riktignok litt usikkerhet knyttet til Steffen Dreyer, som har vært linket til Senja den siste tiden. Men L/K har godt håp om at Steffen tar en ny sesong hos oss.

A-laget starter treningen for alvor 2. desember med tre fotballøkter i uka i Tromsø og tilnærmet det samme i Lyngen. De første ukene av desember vil også benyttes til få aktuelle nye spillere på trening for å se hvordan ting fungerer.