NM-cupen:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 22. Feb 2010

Knepent tap for juniorene

Til tross for et tidvis solid spillemessig overtak i de siste 70 minuttene, ble det tap mot TIL 2 i første kvalikrunde i junior-NM lørdag. L/K fikk to mål mot seg i første omgang, på TIL 2s første sjanser, og lyngenjuniorene brukte en halvtime på å få ting til å fungere og kommunikasjonen til å sitte. Ikke så rart, ettersom laget ikke har spilt sammen før.

Etterhvert begynte imidlertid ting å fungere og det var veldig fortjent da Andreas Løvland mot slutten av første omgang fikk en flott pasning fra navnebror Holm. Løvland avanserte noen meter og knallet inn reduseringen. 2-1 til pause.

Selv om de store sjansene ikke kom like tett etter hvilen, fortsatte L/K det spillemessige overtaket. Det var tydelig at selvtilliten hadde økt siden kampstart og laget fikk til en masse fine kombinasjoner. Men det ble også endel én og én-jobbing.

TIL 2 gikk så opp til 3-1 og da holdt det ikke at Andreas Løvland puttet på ett til mot slutten av omgangen. Det ble 3-2 og L/K er ute av juniorcupen.

Det er veldig gledelig at vi i det hele tatt er i stand til stille juniorlag i cupen. Det juniorlaget vi stilte lørdag var veldig ungt, med bare to sisteårsjuniorer (Holm og E. Strand) og to til født i 1992 (Samuelsen og Olsen). Resten av spillerne er født i 93 eller senere, og hele benken var 95-spillere - altså førsteårs guttespillere. Verdifullt selvsagt at de med A-lagserfaring går foran i slike sammenhenger, men de yngre spillerne tok også godt ansvar etter hvert.

L/Ks lag: Kristoffer Granås; Hans Roar Karlsen, Kåre Johnsen, Mathias Olsen, Jonas Samuelsen; Andreas Holm, Joakim Einebakken Nilsen, Martin Strand, Erlend Strand, Andreas Løvland; Jøran Grønnbakk Åsheim

Innbyttere: Magnus Wikbo Samuelsen, Oskar Leiros og Henning Skogvang (ubenyttet)

Gult kort: Andreas Holm