Altaturneringen 2010:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 15. Aug 2010

Guttelaget tok vandrepokalen
L/K FILs guttelag vant Altaturneringen i helga.

L/K FILs syverlag i gutteklassen. Vinnere av Altaturneringen 2010: Bak fv: Aleksander Elveslett Slettli, Oskar Kleveland Leiros, Andreas Karlsen, Sindre Dreyer, Hans Roar Karlsen, Kristoffer Granås. Foran fv: Magnus Wikbo Samuelsen, Joakim Einebakken Nilsen, Henning Skogvang

Ketil Slettli og Geir Granås sine gutter tok hjem gutte 7-ers tredje seier i Altaturneringa i helga.
L/K FIL gikk ubeseiret gjennom gruppespillet etter solide seire mot Bjørnevatn og Nordkinn og en uavgjortkamp mot hammerfestingene i Hifstein/HFK 2.

I semifinalen ble det seier 2-1, mens Havøysund ble satt på plass med 2-0 i finalen etter scoringer av Joakim Einebakken Nilsen og Magnus Wikbo Samuelsen.

Her kan du se L/K FILs vei til finalen i Altaturneringen.

Dermed kunne kaptein Henning Skogvang ta imot to pokaler. 2010-pokalen og vandrepokalen.
- Ja, nå har vi vandrepokalen hjemme i Lyngen, sier en stolt lagkaptein.

Det er første gang Skogvang er med å vinne Altaturneringen.
- Det gikk greit i alle kampene bortsett fra semifinalen. Da lå vi under 1-0 til pause og vi måtte tas litt i nakken. Men vi kom ut i andre omgang og scoret to mål og vant, sier Henning.

Det er første gang Henning er med å vinne Altaturneringen. Sist gang L/K vant var i 2008, da med blant andre Andreas Løvland, Jøran Grønnbakk Åsheim, Jonas Samuelsen og Tomas Einebakken Nilsen på laget.

L/K har hatt gode årganger gjennom hele nittitallet og på årets guttelag har både Hans Roar Karlsen, Kristoffer Granås, Oskar Leiros, Henning Skogvang og ikke minst Joakim Einebakken Nilsen spilt seniorfotball for L/K. I tillegg har Sindre Dreyer, Aleksander Slettli Elveslett og Magnus Wikbo Samuelsen spilt for Furuflaten sitt A-lag i 2010.

Også L/Ks lilleguttelag gjorde det skarpt i Alta i helga. Tormod Ryghs gutter vant samtlige fem kamper de spilte. L/K FILs småguttelag røk ut i kvartfinalen etter to seire og ett tap i innledende runder, mens L/Ks småjenter måtte gi tapt i kvartfinalen i B-sluttspillet mot Kautokeino.

Vi gratulerer alle L/K og L/K FIL-spillere med innsatsen i Alta i helga!