L/K 2011:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 6. Des 2010

Trenerløsningen i boks
Roger Lange går på et nytt år som hovedtrener i L/K. Men får en ny partner.

Trenerkabalen for L/K i 2011 er lagt. Klubben er enige med Roger Lange om en ny ettårskontrakt. Dermed fortsetter Lange på trenergjerningen han påbegynte foran denne sesongen. Med seg i en delt hovedtrenerløsning får han Bernt Olav Johansen, som er tilbake i Lyngen/Karnes etter noen år som trener på damesiden i Furuflaten.

Johansen, som også tar over som sportslig leder etter Torbjørn O. Karlsen, får med seg Dan-Håvard Johnsen som hjelpetrener i Lyngen. I Tromsø skal Vegard Bjørn Olsen assistere Roger Lange i trenergjeringen.

L/K kan si seg meget fornøyd med å ha Roger med videre, samtidig som man får styrket trenerapparatet rundt ham.

På spillersiden pågår jobben for fullt. Ambisjonene til L/K er å vinne 3. divisjon i 2011. Derfor er det viktig å beholde stammen i laget som tok sølv i FK Fotball-Ligaen 2010.
Den jobben pågår for fullt og forhåpentligvis vil man kunne presentere både resigneringer og nysigneringer etter hvert.

L/K har dog mistet en stor profil etter sesongen. Steffen Dreyer har etter ni sesonger på L/Ks A-lag valgt å satse videre i Nordkjosbotn - L/Ks divisjonskonkurrent i 2011. Dreyer scoret 18 seriemål for L/K i år og har vært én av våre viktigste spillere helt siden han slo igjennom som 16-åring.
Vi ønsker Steffen lykke til på Vollan!