L/K 2011:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 17. Apr 2011

Gruset Fløya på Geitnes
Selv med en mann mindre en halvtime var L/K det beste laget og vant 6-2.

Med en nykomponert 4-2-3-1-formasjon tok L/K Geitnes-publikummet med storm i ettermiddag. L/K-guttene ga seg ikke før man hadde puttet seks mål på Fløya-keeperen. Bortelaget klarte bare å kvittere to ganger og hadde ellers lite å by på - selv om det var spenning i kampen lenge.

Selv da L/K fikk høyreback Joakim Einebakken Nilsen utvist en halvtime før slutt, klarte ikke Fløya å ta føringen. I stedet økte L/K til 5-2 og 6-2 med sine ti mann. Meget sterkt mot én av divisjonens beste lag.

Ole Oscar Ross og Øyvind Garfjell spilte på hver sin flanke på midtbanen og herjet mot grønntrøyene. De puttet to mål hver, mens et Espen Haugen-mål og et Andreas Løvland-assistert selvmål var L/Ks andre.
Det vakreste målet var det imidlertid Fløyas Aleksander Samuelsen som sto for. Brassesparket hans på Geitnes i ettermiddag var en god kandidat til årets mål i 3. divisjon.

L/K hadde en rekke store sjanser, men var heller ikke i denne kampen spesielt effektive. Men med seks mål mot Fløya, så får man ikke være misfornøyde. L/Ks beste spillere var ifølge rapportene Jørgen Vik, Andreas Løvland og Ole Oscar Ross.

Med storseieren i dag topper L/K tabellen sammen med Finnsnes og Bossekop.

En kuriositet: Etter at Fløya og L/K havnet i samme divisjon i 2001, har lagene spilt 21 oppgjør mot hverandre i serie og cup. Det har blitt mange hjemmeseire i denne perioden for begge lag, men med dagens 6-2 resultat er målforskjellen lik - 45-45. Lagene har vunnet 10 ganger hver mens kun én kamp har endt uavgjort.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Joakim Einebakken Nilsen, Mats-Haakon Karlsen, Jan-Robin Bjørn, Tor Arne Larsen; Espen Haugen, Tarjei Hansen Gautestad; Andreas Løvland, Ole Oscar Ross, Øyvind Garfjell; Magnus Henriksen.

Innbyttere: Jonas Samuelsen, Tomas Einebakken Nilsen, Alex Løvland Rygh

Dommer: Vegar Ballovarre, Skjervøy

Gule kort L/K: Tarjei Hansen Gautestad, Espen Haugen
Rødt kort: Joakim Einebakken Nilsen (57)