L/K i 2012:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 15. Jan 2012

Årets spiller fortsetter i L/K
Bedre nyhet kan knapt L/K-tilhengerne få.

Ole Oscar Ross har til tross for interesse fra en rekke klubber etter fjorårets sesong valgt å bli i moderklubben også i 2012.

Ross (21), som ble L/Ks toppscorer med 18 seriemål, har vært aktuell for blant andre TUIL og førstedivisjonsspill, men nå blir han å herje med motstanderne i 3. divisjon ett år til.

Manager Bernt Olav Johansen er veldig fornøyd med at Ross tar ett år til i klubben.

- Ross er en av de viktigste spillerne våre og det var viktig å få han med ett år til, sier Johansen til L/K-nett.

Ole Oscar Ross har skrevet en ny ettårskontrakt med L/K. Manager Johansen legger til at det ikke alltid er lett å vite verken for spilleren eller klubben når tidspunktet er rett for en eventuell overgang til høyere divisjoner.

- Det er vanskelig å vite når det er rett å beholde spillere og når det er rett å la dem gå - spesielt med tanke på spillerens utvikling. Men jeg er trygg på at det treningsopplegget vi har nå er såpass bra at hvis Ole følger det så vil han utvikle seg videre, sier Johansen.

Det var ikke mange, hvis noen i det hele tatt, som var bedre enn Ross i 3. divisjon avdeling 12 i fjor. Men Johansen ser likevel forbedringspotensiale i gutten.

- Han ble toppscorer i fjor for oss, men blir han litt mer ego så kan han score mange flere mål. Samtidig ønsker vi fortsatt å se mange assist fra Ole også.

Han mener Ross vil få en enda mer sentral rolle i L/K enn tilfellet var i fjor.

- Han får først og fremst ansvaret for sin egen utvikling. Det er det primære og det vil også gagne laget. Men så får han også ansvar for laget som helhet og for de som er yngre, sier Bernt Olav Johansen.

Ellers i overgangssirkuset så er det fortsatt uavklart hva som skjer med venstreback Øyvind Garfjell (21), selv om enkelte medier har sitert Johansen på at Øyvind definitivt blir.

- Jeg understreker at det fortsatt er uavklart, selv om Nordlys valgte å sitere meg på noe annet. Men det kan se ut som Øyvind blir i L/K. Alta og TUIL er ikke lenger aktuelle, sier Johansen.

Andreas Løvland kan imidlertid være tapt for L/K i 2012. Han kan havne i Alta på en amatørkontrakt.

Hva nye spillere angår, så har slett ikke L/K ligget på latsiden her. Selv om manager Johansen ikke ønsker å nevne navn før ting er mer avklart, så er det flere solide signeringer som kan gå i orden den nærmeste tiden.