Kretstinget 2012:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 19. Feb 2012

Hedersmannen Hansen
L/K-leder Johnny Hansen fikk fotballkretsens hederstegn lørdag. Og det var flere L/K-menn som ble verdsatt i helgen.

MED HEDERSTEGNET: Sverre Lennart Isaksen (TIL, til høyre) og Johnny Hansen (Lyngen/Karnes).
Foto: Jo Are Vik

Lyngen/Karnes ILs leder Johnny Hansen ble satt stor pris på under kretstinget i Tromsø i helgen. Lørdag fikk nemlig Hansen (58) Troms fotballkrets' hederstegn for "administrativ innsats og tjenester".

Hansen er født og oppvokst i gamle Karnes IL - tungt arvelig belastet med fotballinteressen på alle kanter av familien. Han har gjennom sin karriere som spiller og senere i diverse administrative lederverv vært en av de mest sentrale skikkelsene i Karnes og Lyngen/Karnes i mer enn én mannsalder.

Hansen er inne i sitt femte år som leder i Lyngen/Karnes idrettslag - i seg selv en prestasjon som fortjener en rose eller ti. Det er gledelig at kretsen vet å verdsette en mann som fortsatt er høyst aktiv og entusiastisk, og som legger ned mange hundre timer i året til beste for barn og unge i Lyngen. Han har vært en drivende kraft bak mange viktige prosjekter i L/K - sist rundt etableringen av kunstgressbanen på Geitnes.

Det er også flott Johnny får sin hederspris av en annen grunn. I sine foreløpig drøyt fire år som leder i L/K har Johnny alltid selv vært særs påpasselig og flink med å rose og verdsette de mange som gjør en jobb rundt ham i idrettslaget - både verbalt og også i form av mer håndfaste ting.

Lyngen/Karnes IL gratulerer Johnny Hansen med hederstegnet og tror og håper at han fortsatt har mye å gi for klubben i sitt hjerte!

Også pris til Karlsen

Men det var ikke bare Johnny Hansen som ble heder og ære til del på kretstinget i helgen. Også L/K-mannen Sigmund Wibe-Karlsen (68) fikk pris fra kretsen - nærmere bestemt Fair Play-prisen.

Den tromsøbosatte ørnesværingen har bestandig stått for de gode verdiene i fotballen og har med jevne mellomrom bidratt med sin iver, sitt gode humør og ikke minst treningstips i L/K-miljøet - såvel som i andre sammenhenger innad fotballkretsen. Og Sigmund Wibe-Karlsen er fortsatt aktiv. Han satt i kretsens bredde- og utviklingskomite i 2011 og også i kretsens integreringsutvalg.

At han er et oppkomme av gode historier fra hans karriere som spiller og sitt senere virke i fotballen, flere av dem helt sanne også..., er heller ikke et faktum man kommer utenom.

"En meget verdig vinner og han har fått tildelt prisen til stående applaus fra tingdelegatene", skriver Troms Fotballkrets på sine Facebook-sider.

Vi stiller oss i rekken av applauderere og gratulerer den spreke og gjennomtrente Sigmund med en svært velfortjent pris!

Ellers fra kretstinget er det verdt å nevne at L/Ks Rune Larsen fortsetter i styret til Troms Fotballkrets. Han får en ny styreleder å forholde seg til etter at Klara Stensvåg har gått av og den tidligere toppdommeren Øyvind Alapnes (Finnsnes) har tatt over.