Ishavsbyen - L/K i kveld:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 3. Mai 2013

Tøff motstand på TUIL Arena
I kveld må L/K krige for å få tre poeng, i oppgjøret mot laget som kaller L/K en "erkerival".

Det er duket for ny kamp allerede i kveld for L/K. Fredagskamper er ikke hverdagskost, men det er i alle fall en gyllen sjansen til å få en fin start på helgen.

Ishavsbyen har fått en flott start på årets sesong. De slo Tverrelvdalen komfortabelt i serieåpningen og fulgte opp med et sterkt uavgjortresultat i Porsanger.

At kampen blir tøff understrekes ikke bare av tidligere bataljer på TUIL arena mot den tyveårige byklubben. Flere fra Ishavsbyen har i media og på Twitter brukt ord som ”erkerival” og sågår ”hatoppgjør”, hvilket jo er smigrende for en ”bonklubb” som L/K.

Bjørn inn som stopper

Det er bare knappe tre uker siden vi spilte mot IFK i vinterserien. Den gang ble det L/K-seier 4-3, for øvrig samme resultat som David Lundblads menn presterte mot Hammerfest i serieåpningen. Matchvinner mot Ishavsbyen var Tarjei Gautestad på et allerede legendarisk brassespark. I dag må vi klare oss uten Tarjei. Også Marius Dreyer står over etter to gule i serieåpningen, mens Mads Bjørkly har fått seg en trøkk i ryggen og er ute av dansen i kveld. Det positive er at stopper og L/Ks bestemann i serieåpningen, Mads-Haakon Karlsen, flyr oppover fra Oslo for å spille kamp i kveld.

Tidligere IFK-spiller Jonathan Talseth Nilsen får sjansen fra start som spiss, mens Jan-Robin Bjørn kommer inn på stopperplass. Sistnevnte er ingen hvem som helst i denne sammenhengen. Han ble nemlig matchvinner i tilsvarende oppgjør i fjor!

- Vi får håpe han scorer i år også. Jan-Robin er i utgangspunktet stopper, men har spilt godt som venstreback i vinter. Nå kommer han inn og legger beslag på stopperplassen. Jonathan har vi lyst å gi litt spilletid nå. Han får prøve seg i favorittposisjonen sin mot gamleklubben og jeg tror han kommer til å score.

For David Lundblad blir det nok også en spesiell seanse og stå på TUIL Arena som L/K-trener. Her har han nemlig møtt L/K mer enn én gang før – som både spiller og trener for blant andre nettopp Ishavsbyen.

- Jo da. Hvis det er et annet lag jeg ønsker skal vinne i vår divisjon, så er det Ishavsbyen. Men i denne kampen betyr det faktisk over hodet ingen ting. Jeg har rett og slett jævli lyst til å vinne i kveld, slår Lundblad fast.

Kompliment

Han har også fått med seg at Ishavsbyen har et spesielt forhold til L/K-oppgjørene.

- De skrev at det var et hatoppgjør på Facebook. Nå vet jeg ikke om det er slik for alle lag når de møter L/K eller om det er spesielt for Ishavsbyen, men vi får ta det som et kompliment, sier Lundblad.

Han har god kontroll på det Ishavsbyen har levert så langt i år og er klar over at L/K får en tøff kamp i kveld.

- De har fått en god åpning på sesongen og har sett bra ut. Jeg så de mot Tverrelvdalen og da var de gode. De har et godt spisspar i Sondre Flaat og Daniel Fossan. Et av de bedre i divisjonen, faktisk. Får de lov til å bli mye involverte, så er de farlige. Så da handler det om å stoppe servicen opp til dem, sier Lundblad.

Kampen går klokken 19.00 på TUIL Arena og L/K-ere i Tromsø og omegn er hjertelig velkommen i kveld. Kampen oppdateres også på Facebook-sidene våre.