L/K - Senja 2:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 9. Jun 2013

L/K på gresstilvenning
Årets to første økter på gress i helga. Mandag kommer senjaværinger på besøk.

Gressbanen på Polleidet viser stigende form og i helga kjørte L/K dobbelsamling i forkant av gresspremieren mandag kveld mot Senja 2.
Solid oppmøte fredag og lørdag borget for to gode økter med mange spillere som aldri har vært på Polleidet som L/K-spiller før. Gressbanen er veldig bra til å være tidlig i juni og guttene ble etterhvert godt vant til det i 2013 litt uvante underlaget.

Fredagsøkta ble avsluttet med kveldsmat og landskamp på storskjerm på Fablab. Vinnerne av årets første gressturnering ble Steffen Dreyer, Jonathan Talseth Nilsen, Marius Dreyer, Lasse Johnsen og Edvard Hamnvik Sagelv. De to førstnevnte vant også lørdag - som spisspar på scoringsøvelsen som ble ledet med jernhånd av hjelpetrener og gammel storscorer Vegard Bjørn Olsen. På spilløkta etterpå holdt keeper Kristoffer Granås nullen i alle tre kampene og slike prestasjoner blir av og til belønnet med en colaboks på L/K-samlingene. I alle fall ble det det lørdag.

En fotballferierende Trond Olsen var med på begge øktene på Polleidet i helgen og holder absolutt nivået brukbart :-) Honningsvågingen Lasse Johnsen benyttet også sjansen til å få tatt et skikkelig jeg-møtte-Vikingspiller-bilde.

Oskar Leiros tar seg en pust i bakken, mens Jan-Robin Bjørn, Alex Berger Sørensen og Jonathan Talseth Nilsen forbereder seg til neste øvelse. I bakgrunnen viser kaptein Vegard Emaus Nikolaisen skills.

Alex Berger Sørensen, L/Ks ny-spiller fra Tromsø, var på sin første L/K-samling noensinne. Han virker å ha glidd inn i gruppa på alle måter og er nok ikke så mange ukene unna toppformen.  Iron Man-deltager Ole Remi Hausner deltok også begge dagene. Han fikk vist at fotballtouchen fortsatt sitter veldig godt, til tross for at fotballen har stått i andre rekke i det siste.

Mandag klokken 19.15 kommer FK Senjas andrelag til Polleidet for aller første gang som et 3. divisjonslag. Senja ligger rett bak oss på tabellen med sine 10 poeng. Laget har riktignok en kamp mer spilt enn oss, men ingen skal være i tvil om at senjaværingene kan lage all mulig slags trøbbel for oss mandag kveld.

L/K-trener David Lundblad disponerer en mer eller mindre skadefri stall, bortsett fra Kristoffer Brenn. Et av spørsmålene er hvor mange minutter den tilbakevendte spissen Steffen Dreyer skal få. Også Mats Bjørkly og Marius Grønnbakk melder seg på etter å ha stått over mot Bjørnevatn forrige helg.

Keepertrener Henning Hansen sammen med Kristoffer Granås, liggende, og Johan Valø.