Pressemelding angående trenersituasjonen i L/K

Postet av Lyngen/Karnes IL den 18. Aug 2021

Lyngen/Karnes IL og Håkon Norberg er blitt enige om å avslutte Håkons trenerengasjement i L/K. Dette etter ønske fra Håkon selv.

Lyngen/Karnes ønsker å benytte anledningen til å takke Håkon så mye for den innsatsen han har lagt ned for klubben siden han ble vår spillende hovedtrener i januar 2020.  Det har vært en krevende periode, med strenge restriksjoner i breddefotballen, men Håkon har vært dedikert til oppgavene sine tvers igjennom denne vanskelige tiden – en tid som fotballmessig kulminerte med at seriefotballen endelig kunne begynne å rulle igjen i forrige uke. Attpåtil med seier til L/K.

L/K hadde et sterkt ønske om at Håkon skulle fortsette som L/K-trener. Vi har hatt 100 prosent tillit til Håkon hele veien, og beklager det som nå blir utfallet. Vi ønsker Håkon lykke til i både trener- og spillerkarrieren videre!

Så er det likevel gledelig opp i alt dette at vi har klart å få en erstatning på plass. Lyngen/Karnes har gleden av å presentere Dan-Håvard Johnsen (53) som ny hovedtrener for resten av sesongen. Johnsen ble første gang trener for L/K foran 2002-sesongen og har siden hatt mange sesonger som trener for klubbens A-lag – hvor seriemesterskapet og opprykket til allnorsk foball i 2004 er ett av mange høydepunkt.

Vi tør påstå at Johnsen er blant de fremste trenerprofilene i Troms-fotballen og merittlisten hans er lang – både i L/K og i andre klubber. Denne høsten var han tiltenkt en kamplederrolle i L/K ettersom hele trenerteamet i utgangspunktet også spiller, men nå går han i stedet «all in» og blir hovedtrener ut 2021-sesongen. Vi er trygge på at det blir en veldig god løsning.

Dan-Håvard får med seg Joachim Olaussen og Oskar Leiros videre i trenerteamet til L/K, og disse tre skal jobbe videre sammen med spillerne, støtteapparatet og resten av klubben for å sikre at L/K får en best mulig sesong i 2021.

Kontaktpersoner:
Hovedtrener L/K, Dan-Håvard Johnsen (m) 400 28 560