Vel blåst, gutta!

Postet av Lyngen/Karnes IL den 14. Okt 2019

Denne gjengen har gjort en kjempejobb for å holde L/K i 4. divisjon.

For med 4-2 over FIL 2 lørdag, kan ingenting ta divisjonsstatusen fra L/K. Og det var også artig at L/Ks framtid, i form av Kristoffer Hansen Holst (18) og Isak Kristiansen, tok ansvar og scoret mål, mens Jørgen Skog (17) spilte en ny god kamp i midtforsvaret og ble kåret til Dagens L/K-gutt.
Og innimellom der var «gammelgutta» med og bidro: Christer Steinvik med mål og god jobbing gjennom hele kampen, Øyvind Garfjell med farlige skudd og med innlegg som hadde fortjent å bli målgivende, Stig-Roar Hansen Rognli med solid backspill og ikke minst Holst-assisten fra Steffen Dreyer i det han hevder var hans siste kamp i karrieren. Hvis det er det, så skal gudene vite at han har gjort en fantastisk jobb i alle år og at hans bidrag i høst har vært helt avgjørende for å holde L/K flytende i 4. divisjon. Kampen på Polleidet ble strevsom for Steffen, som hadde spjelket og behandlet seg såpass at han klarte å spille etter strekkskaden han pådro seg forrige helg mot Salangen.

Steffen Dreyer med kapteinsbindet

2018-sesongen var tung for L/K, men 2019 så lenge ut til å bli enda et par hakk verre. Etter en flott start på seriesesongen - med 2-2 hjemme mot det som skulle vise seg å bli serievinneren Fløya 2 - gikk det særdeles dårlig utover i vårsesongen. Et superungt og urutinert L/K-lag møtte kvist på de fleste arenaene og gikk på flere stygge tap - både borte og hjemme. Innimellom var det likevel lovende takter fra ungguttene. Superveteran Trond Petter Robertsen (46) snøret også på seg skoene for hjelpe det unge laget og med litt hell hadde vi tatt poeng både mot BOIF og Kroken hjemme. Men vi måtte vente helt til nestsiste kamp i vårsesongen før det andre poenget kom - hjemme mot Salangen.

To poeng til ferien er katastrofalt og heldigvis var det vilje både i klubben og hos L/K-gutter i andre klubber til å gjøre grep. Stallen ble forsterket og  høstsesongen ble av et helt annet kaliber: Fem strake seire hjemme på Polleidet og i tillegg en sterk borteseier mot BOIF gjorde at L/K klarte bragden med å holde tre lag bak seg på tabellen.

Både de unge spillerne som har stått på og de «gamle» som kom tilbake fortjener ros i dag. Men to spillere som ikke tilhører noen av kategoriene fortjener ekstra verbale blomster, nemlig 95-modellene Oskar Leiros (spillende trener) og Kristoffer Granås (keeper og kaptein). Oskar fikk sin ilddåp som trener i den mest utfordrende tiden i L/K-historien og har klart brasene forbilledlig, med god hjelp fra rutinerte Tom-Jarle Isaksen og Dan-Håvard Johnsen. Kristoffer Granås har fått seg mange trøkker i løpet av sesongen og måtte stå over siste kamp på grunn av smellen i hodet mot Salangen. Han vendte tilbake til moderklubben og har vist vei for ungguttene med en suveren holdning til både trening og kamp. Med slike folk i laget, supplert med alle de andre med hjerte for klubben ser framtiden lys ut for L/K.
Oskar Kleveland Leiros

Og som et ordentlig «frampeik» så kom Aleksander Jensen (15) inn på slutten til sin seniordebut. Jensen-familien fra Oksvik har solide tradisjoner i klubben både på banen pg utenfor og nå er en ny generasjon på gang. Jensen er den første 2004-spilleren som spiller på A-laget og så får vi håpe at han får mange flere sjanser framover!

Aleksander Jensen

Da er det bare å takke alle spillere, trenere, dommere, støtteapparat, sponsorer, styre og stell foreldre og alle L/K-ere som har stått på gjennom sesongen. Det er mange som har gjort en strålende jobb!

Vi kommer tilbake med mer tall og statistikk for sesongen etter hvert.

L/Ks lag: Johan Valø, Vebjørn Isaksen, Jørgen Skog, Joakim Berg Bjørklund, Nasim Shirzad, Kristian Bjørn Hansen, Isak Kristiansen, Kristoffer Hansen Holst, Christer Steinvik, Steffen Dreyer, Øyvind Garfjell.

Innbyttere: Stig-Roar Hansen Rognli, Gard Grønvoll Sommerseth, Oskar Leiros og Aleksander Jensen.

Gult kort L/K: Nasim Shirzad og Jørgen Skog.

Dommer: Pål Arntsen - god