Ilyas kåret til Årets spiller

Postet av Lyngen/Karnes IL den 21. Okt 2018

Mange priser utdelt på A-lagets årsfest lørdag, men den gjeveste tok denne karen.

Lørdag hadde A-laget årsfest på Polleidet etter en strabasiøs sesong som endte godt til slutt. Og få, om noen, hadde flere viktige bidrag i løpet av sesongen enn Ilyas Shirzad. Utrettelig jobbing på topp har ført til både målsjanser og mål for hans lagkamerater og han selv og det offensive enmannsshowet mot TIL 2 på Geitnes 2. oktober var en vektig søknad om Årets spiller-trofeet i seg selv. Da scoret Ilyas fire mål på fire målsjanser i 4-1-seieren over seriemestrene. Med 10 mål på 20 seriekamper og alle målene i høstsesongen - så har Ilyas hatt en flott formkurve i 2018. Ett av målene, 2-0-målet mot Salangen i høstpremieren på Polleidet - ble kåret til årets mål i 2018. Ilyas var borte ifm. skoletur men deltok via FaceTime!

Lillebror Nasim (17) fikk for øvrig også pris lørdag. Han har etablert seg i og rundt førsteelleveren i debutsesongen på A-laget og fikk prisen for Årets unge spiller.

Av andre priser nevner vi følgende:

Årets beste utvikling: Joakim Berg Bjørklund
Årets hverdagshelt: Kåre Karlsen
Årets comeback: Per Strømsbukt
Årets supporter: Linda Skog Langgård
Årets oldboys: Sigmund Forfang
Årets signering: Ola Edholm

L/K gratulerer alle prisvinnerne og takker samtidig for sesongen!
Årets signering: Ola Edholm har vært en klippe for L/K i årets sesong - tromsøguttens første i klubben. Her får han prisen Årets signering av L/K fotballs leder Sigmund Forfang.

Forbilde: Jørgen Antonsen Skog (16) har stått på for både A-lag, B-lag og guttelag i år. Unggutten fikk prisen Årets forbilde lørdag.

Fjorårets beste: Jan-Robin Bjørn ble kåret til Årets spiller i 2017. I går fikk han endelig trofeet - et trofe 28-åringen også fikk i 2015.