L/K2: Sterk start på vintersesongen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 14. Jan 2018

Einar Skogheim, Richard Koch, Gard Grønvoll Sommerseth og resten av L/K 2 vant sin aller første kamp noen sinne i Grand Cup i dag.

3-2 mot Ulfstind etter seiersscoring på tampen av kampen lar seg absolutt høre for ungguttene på L/K 2. Spesielt sterkt å vinne etter å ha ligget under 0-2 i første omgang. Ungguttene viste hva som bor i dem når de tok over kampen i andre omgang og vant til slutt.

Trener Jørgen Jensen er fornøyd med seier i første vinterserieforsøk for et ungt L/K2-lag.

-Det var artig å komme i gang. Det er klart at det merkes at det er første kamp for året, spesielt i første omgang. Men vi blir bedre og bedre og i 2. omgang er vi klart best. At vi klarer å komme tilbake på 0-2 sier sitt, sier Jensen.

Ulfstind ledet 0-2 til pause, men Einar Skogheim ga L/K håp etter 61 minutter da han skrur et frispark vakkert i mål fra 17 meter. Gard Grønvoll Sommerseth scorer så 2-2 etter flott forarbeid av Sigve Ringbakken, før innbytter Richard Koch viser både fart og teknikk når han løper over halve banen og scorer vinnermålet tre minutter før slutt.

L/K 2 avsluttet seriesesongen på en flott måte i 2017 og Jensen føler at laget har fortsatt der man slapp i fjor høst.

- Det var nesten ikke som å starte på nytt nå. Det var mer som om vi bare fortsatte der vi sluttet i fjor. Og selv om ikke alt var perfekt utført akkurat, så ser det veldig bra ut nå. Det  var mange gode prestasjoner, og så har vi litt å jobbe videre med. Og så er det artig med 17 mann i stallen til kampen, sier Jensen, som hadde 17 mann klare til kamp i dag.

Einar Skogheim var blant banens beste i dag og vant da også bestemannspremien til OMT Fotballside. Jensen trekker også fram spillere som William Sørensen, Sigve Ringbakken, som hadde to målgivende i dag, og Gard Grønvoll Sommerseth, som scoret 2-2-målet. Jørgen Skog gjorde også en meget bra kamp sentralt i L/K-forsvaret.

- Og så må vi også nevne Christian Karlsen, som seniordebuterte i dag og som gjorde en bra figur, sier Jensen.

L/K fra start: Mikal Biendl, Marcus Hausner Christensen, Benjamin Johansen, Joakim Berg Bjørklund, Jørgen Skog, Einar Skogheim, Sigve Ringbakken, William Sørensen, Vebjørn Isaksen, Gard Grønvoll Sommerseth, Robert Kristiansen

Innbyttere: Sander Kristiansen, Christian Karlsen, Jonas Rodahl Johansen, Richard Koch og Johan Gamst-Eriksen.

Mål: Einar Skogheim, Gard Grønvoll Sommerseth og Richard Koch.

* Hvis vi ser bort ifra 98-modell Mikal Biendl, så holdt alle spillerne på L/K 2 i dag junioralder.

* A-laget har sin første vinterseriekamp, i 1. divisjon, neste helg.