L/K får ny trener: - Et godt valg for klubben og for spillerne

Postet av Lyngen/Karnes IL den 18. Des 2017

Foto: Tom Benjaminsen/iTromsø

Ole Talberg (35) blir ny hovedtrener for L/K i 2018!

I dag ble det klart at den tidligere toppspilleren er klar til å ta fatt på oppgaven i L/K etter mange år i TUIL. Talberg har skrevet en ettårskontrakt med klubben og Johnny Hansen i L/K Fotball er trygg på at L/K har gjort et veldig godt valg.

-Ja, vi tror han er den rette for både klubben og for spillerne. Han står for den samme filosofien som Jørgen Vik har stått for de to siste årene. Han er ambisiøs og vil jobbe knallhard for at L/K skal vinne serien og rykke opp. Han er gira på det, sier Johnny Hansen.

Hansen viser til at Talberg har bakgrunn fra toppfotballen både som spiller i Eliteserien og 1. divisjon og som trener i TUIL-systemet.

- Han er i ferd med å sluttføre den nest høyeste UEFA-lisensen og er således nyutdannet på høyt nivå. Vi har overfor Talberg vært klare på at vi har mye ungt og at vi ønsker å ta et steg videre. Det er vi trygg på at Talberg er rett mann til å gjøre, sier Hansen.

LES OGSÅ: Lenning tar et nytt år

Ole Talberg fikk i høst beskjeden om at han ikke er med videre i TUIL. Han har hatt ansvaret for TUIL 2 og har ledet en rekke ganger mot L/K - senest på TUIL Arena i august, der TUIL-rekruttene slo L/K  knepent 3-2. Da han snakket med Nordlys etter avgangen, sa Ole Talberg blant annet følgende:

- Nå er jeg nødt til å kjøpe meg mye nytt treningstøy. Det blir det jeg ønsker meg i julegave.

Nå blir nok Talberg å få litt L/K-utstyr fra klubben, men for de som har Ole på julegavelisten så er L/K-utstyr, kjøpt på Elektro-Sport, et gavetips!

Når det gjelder de to siste sesongenes hovedtrener Jørgen Vik så er situasjonen ikke avklart ennå. Vik har gjort en flott jobb for klubben i 2016 og 2017 og Hansen understreker at L/K håper på Vik også i 2018.

-Ja, han er fortsatt sterkt ønsket med videre i L/K, sier Hansen.

Vik og Talberg er to i rekken av L/K-trenere med bakgrunn fra TUIL. Av andre trenere og hjelpetrenere de siste ti årene kan vi nevne blant andre Roger Lange, David Lundblad, Vegard Berg-Johansen, Vegard Bjørn Olsen og også vår egen Øyvind Garfjell.

L/K ønsker Ole Talberg velkommen til L/K og Lyngen og håper både han og laget får en susende sesong i 4. divisjon!