Årets første L/K2-seier

Postet av Lyngen/Karnes IL den 3. Jun 2017

Det purunge L/K2-laget fikk sin første trepoenger for sesongen mot Ramfjord på Geitnes i ettermiddag. Fortjent var det også!

Da Ian Harper scoret 3-2-målet rett før slutt, var det en forløsende scoring. Da hadde L/K hatt banespillet i stort sett samfulle 90 minutter, men uten å klare å omsette sjansene i nok mål. L/K hadde 2-2 til pause - i kraftig motvind på Geitnes. I andreomgangen var det medvind og alt av spill foregikk på Ramfjords banehalvdel bortsett fra et par RUIL-oppløp - som var farlige nok.

Det var gjestene fra Ramfjord som tok ledelsen på et rimelig åpenbart offsidemål. Men L/K-guttene kvitterte umiddelbart etter et aldeles strålende angrep som midtstopper Marcus Hausner Christensen sto for nesten på egenhånd. Han brøt dypt inne på egen banehalvdel, og raidet helt opp i farlig sone før han slår en perfekt stikkball ut til kaptein Joakim Berg Bjørklund på høyrekanten. Han tar ballen på et touch med utsiden av høyrefoten og trickskuddet skrur rundt RUIL-keeperen og i mål. Flott scoring!

Matchvinner Ian Harper

Ramfjord var dessverre kjapp med å ta ledelsen på nytt, men L/K-guttene lot seg ikke knekke. Innbytter Richard Koch gjør en god jobb på spissplass og får til slutt avsluttet - også han med utsiden av høyrefoten. Ballen skrur ned i hjørnet og 2-2 til pause etter en god omgang av L/K.

Etter en litt rotete start på andre omgang spiller L/K meget fin fotball og Ramfjord blir løpende mye i mellom. Men det ser ikke ut til at overlegenheten i banespillet skal hjelpe for L/K, men helt på tampen gjør William Sørensen en flott jobb når han drar seg fri og legger inn i feltet. Markus Karlsen Skogheim får ballen og han spiller den videre inn i feltet og der dukker innbytter Ian Harper opp og pirker ballen i mål fra to meters hold.

Utrolig artig for L/K-laget å ta seieren i dag. Vi stiller med 19-årige Markus Karlsen Skogheim som eldstemann fra start. Resten av laget er 18 år eller yngre, inkludert tre 2002-ere fra start.

Espen Wilhelmsen Nordahl fikk seg en stygg smell i nesen i en duell i første omgang. Den 18-årige venstrebacken måtte en tur til legevakta og det er ikke avklart om det er snakk om brudd eller ikke. Vi håper det beste for Espen.

L/Ks lag fra start: Marcus Eggen Rygh; Espen Wilhelmsen Nordahl, Marcus Hausner Christensen, Jørgen Skog, Benjamin Johansen, Sigve Ringbakken, William Sørensen, Markus Karlsen Skogheim, Joakim Bjørklund, Gard Grønvoll Sommerseth, Einar Skogheim.

Innbyttere: Johan Valø, Ian Harper, Richard Koch, Jørgen Jensen