Oppløftende, tross tap

Postet av Lyngen/Karnes IL den 23. Apr 2017

L/K 2s serieåpning mot Stakkevollan 2 endte opp med å kollidere med A-lagets serieåpning lørdag. Men L/K2-trenerne Espen Lyngra og Jørgen Jensen hadde likevel en tropp på 17 mann til åpningskampen og den unge spillergruppa klarte seg veldig bra - til tross for at det ble tap 4-/til slutt.

Etter 3-0 til pause mot et Stakkevollan-lag som består av endel gamle Lyngtuva-spillere, inkludert Fredrik P. Johansen, som ironisk nok var L/K-spiller senest to dager før kampen, "vant" L/K 2. omgang 2-1. 2002-erne William Sørensen og Gard Grønvoll Sommerseth scoret hvert sitt mål. William var garantert den yngste kapteinen for et seniorlag noensinne på L/K i en alder av 15 år og 105 dager, mens Gard bare var 14 år og 285 dager da han puttet sitt første L/K på seniornivå.

Artig også at vi mot Stakkevollan fikk debut for to syriske flyktninger, som bor i Lyngen nå. Madian Abdullah (21) har trent med A-laget i Lyngenhallen i vinter og gjorde en strålende debut på Stakkevollan. Mohammad "Hamode" Abdullah (19) kom inn i andre omgang og bidro til at L/K vant den omgangen.

Også Erlend Gamst (2001), Nasim Shirzad (2001), Jørgen Skog (2002) og Henning Berglund (2001) gjorde sine seniordebuter i helgen. Gratulerer til alle sammen!

L/Ks lag: Mikal Biendl; Marrcus Christensen, Benjamin Johansen, Jørgen Skog, Espen Wilhelmsen Nordahl; Sigve Ringbakken, Gard Grønvoll Sommerseth, William Sørensen; Madian Abdullah, Richard Koch, Joachim Berg Bjørklund.

Innbyttere: Mohammad Abdullah, Erlend Gamst, Henning Berglund, Nasim Shirzad, Marcus Eggen Rygh og Jonas Rodahl Johansen