Nå kan vi avgjøre selv!

Postet av Lyngen/Karnes IL den 9. Okt 2016

Etter en håndsrekning fra Fløya 2, som slo TUIL 2, samtidig som vi gjorde oss selv en tjeneste ved å vinne over Nordkjosbotn, er Markus Karlsen Skogheim, Krister Skogli og resten av L/K-guttene plutselig i førersetet igjen med tanke på seriemesterskapet i 4. divisjon 2016.

Vi har én kamp igjen av årets serie og med lørdagens resultater ligger vi ett poeng foran TUIL 2. Begge lagene har bortekamp i siste serierunde - L/K skal til Kvaløya mens TUIL skal møte Finnsnes 2. Vi har en matchball, og takk til Fløya 2!, og så blir det opptil spillerne å gripe anledningen når den byr seg.

Oppgjøret på Polleidet mot balsfjordingene var i utgangspunktet ikke en lett match. NIL har gjort en bra sesong i 4. divisjon i år og da lagene gikk til pause var det bare et Simon Bentsen-mål som skilte lagene. Det målet kom midtveis i omgangen etter et utrolig raid av banens beste Kristoffer Johansen. Vanligvis er det høyresiden han herjer på, men nå hadde tromsdalingen trukket inn i banen der han serverer en nydelig ball til Bentsen. I duell med to NIL-spillere og keeper får Bentsen dunket inn 1-0 i korthjørnet. Meget sterkt av spissen, som scoret sitt 12 seriemål siden overgangen fra Kvaløya i vår.

Ingen stor første omgang av L/K, men det bedret seg veldig i andre omgang. Markus Karlsen Skogheim stanget inn sitt første for dagen på et frispark fra Øyvind Garfjell seks minutter ut i omgangen og ti minutter senere setter han sitt andre for dagen - på straffespark etter at Marco Mathisen hadde blitt felt.

4-0-målet er dagens vakreste og også blant sesongens vakreste blant de foreløpig 91 seriemålene L/K har scoret. Kristoffer Johansen er på tokt igjen på høyrekanten. Han spiller fri Øyvind Garfjell som er på løp på tvers fra venstre mot høyre i NIL-forsvaret. Han tar ballen med seg ut mot høyre og hæler ballen rett i føttene på Johansen igjen. Han får et perfekt touch, drar seg inn i feltet og avslutter i hjørnet med venstra.

NIL hadde også muligheter til å pynte på resultatet, men L/K-keeper Jørgen Vik tok det som kom i andre omgang, de få gangene ikke kaptein Jan-Robin Bjørn og co, ryddet opp selv. Å holde nullen gjør ikke L/K hver dag, men denne gangen klarte man det - for fjerde gang i serien i år.

Etter kampen var det kakebord på Polleidet - for 35. året på rad! Et verdig punktum på en hjemmesesong som har gitt L/K ti seire og ett tap og som gjør oss til det beste hjemmelaget i serien. Publikum har fått se 54 L/K-mål og bare 12 bortemål på disse 11 kampene.

L/Ks mål: Markus Karlsen Skogheim (2), Simon Bentsen, Kristoffer Johansen.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Kristoffer Johansen, Joachim Olaussen, Jan-Robin Bjørn, Stig-Roar Hansen Rognli; Krister Skogli, Markus Karlsen Skogheim, Kristian Bjørn Hansen; Øyvind Garfjell, Simon Bentsen, Marco Mathisen.

Innbyttere: Einar Skogheim, Sondre Larsen, Tobias Hansen, Sigve Ringbakken.

Gult kort L/K_ Kristian Bjørn Hansen