Nå kan vi ikke avgjøre det selv

Postet av Lyngen/Karnes IL den 27. Sep 2016

Etter høstens tredje bortetap har ikke L/K og Steffen Dreyer (bildet) lenger seriemesterskapsskjebnen i egne hender.

I toppoppgjøret mot Stakkevollan på Stakkevollanbanen lørdag rotet L/K bort både en 0-1-ledelse og en 1-2-ledelse og måtte til slutt se seg slått 4-2.
L/K spilte med 10 mann de siste avgjørende minuttene av kampen etter at midtbanespiller Kristian Bjørn Hansen fikk sitt andre gule kort på stillingen 3-2. Hjemmelaget ble for sterke til slutt og tok alle poengene. Det betyr både at TUIL 2 kan gå forbi L/K på toppen av tabellen hvis de vinner sin kamp tirsdag mot Kvaløya.

Det så lovende ut da Steffen Dreyer stakk igjennom i midten og satte 1-0 ti minutter før pause. Dreyer har scoret i alle kampene han har spilt etter ferien og sviktet ikke denne gangen heller. Stakkevollan utlignet, men den scoringsivrige balsfjordingen Krister Skogli brakte L/K på nytt i ledelsen åtte minutter ut i omgangen. Men hjemmelaget utlignet på nytt og fikk også 3-2 før L/K fikk Kristian Bjørn Hansen utvist ti minutter før slutt. På tampen får Stakkevollan også 4-2 – for øvrig ved lyngsværingen Jøran Grønnbakk Åsheim, som debuterte for L/K som 16-åring i 2009.

L/K har hjemmekamp mot Lokomotiv Tromsø på Polleidet klokken 14.00 lørdag. Da er det bare seier som er godt nok for å holde liv i gullhåpet.

Christer Steinvik ble skadet etter en halvtimes spill på Stakkevollan. Han fikk senere konstatert metatarsbrudd på yttersiden av høyrefoten og må belage seg på seks uker med gips og tolv uker med krykker. Trasig for Steinvik, som har hatt en god sesong for L/K i år med 12 seriemål.

* L/K må også klare seg uten midtbaneankeret Kristian Bjørn Hansen mot Lokomotiv Tromsø. Han må sone for sine to gule kort. Steffen Dreyer pådro seg sitt tredje gule kort på Stakkevollan og må også stå over mot Lokomotiv Tromsø.

L/Ks mål: Steffen Dreyer, Krister Skogli

L/Ks lag: Jørgen Vik; Aleksander Skatland, Joachim Olaussen, Krister Skogli, Jan-Robin Bjørn; Markus Skogheim, Kristian Bjørn Hansen, Simon Bentsen; Øyvind Garfjell, Steffen Dreyer, Christer Steinvik.

Innbyttere: Marcus Hausner Christensen og Marco Mathisen

Dommer: Sander Badar

Gule kort L/K: Markus Karlsen Skogheim og Steffen Dreyer

Rødt kort L/K: Kristian Bjørn Hansen (to gule)