NM-cupen: Slaget om Nord-Troms er tilbake!

Postet av Lyngen/Karnes IL den 22. Jan 2016

Det har vært få oppgjør mellom Skjervøy og L/K de siste årene. Dette bildet fra 2010 er det foreløpig nest siste oppgjøret mellom de klubbene i serien (returkampen på Skjervøy er det foreløpig siste). Etter denne sesongen rykket SIK ned fra 3. divisjon. Og da klubben hadde hentet fart i 4. divisjon og rykket opp igjen foran 2014-sesongen, så møtte de L/K i heisdøra...
Heller ikke i år er vi i samme divisjon, men i det minste får lagene i år møte hverandre i cupen!

Det er riktignok ikke fullt så lenge siden lagene møttes i NM-cupen sist. Det var i 2014, da L/K tapte 2-3 mot SIK i Skarphallen. Et fortjent tap for et svekket L/K-lag. Mange vil nok også huske 2-1-seieren i cupen i 2009, da Fredrik P. Johansen scoret begge målene for oss.

Skjervøy har fått hjemmekamp i første kvalikrunde til NM-cupen og kampen skal spilles innen 16. mars. Det kan kanskje bli utfordrende for SIK å få kunstgressbanen ryddet og klar til da, men hvis det er noen som kan klare det så er det skjervøyværingene.

#slagetomnordtroms