Bronse i Lyngenhallen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 2. Mar 2020

L/K ledet semifinalen mot Skjervøy, men måtte ta til takke med bronsefinale og seier der.

Det så lenge lyst ut for L/K i tidenes første Framtid i Nord-Cup i Lyngenhallen lørdag. Solide seire i gruppespillet mot Lyngstuva (3-0), Nordreisa 2 (4-1) og IKIL/MUIL (7-0) holdt selvsagt til gruppeseier. I semifinalen venter toeren i den andre gruppa, og det var litt overraskende Skjervøy. 3. divisjonslaget kom til Lyngenhallen med et ungt lag og uten mange av A-lagsspillerne, men likevel var det nok til å slå L/K i semifinalen.
L/K tok riktignok ledelsen etter et godt frispark av spillende trener Håkon Norberg, men SIK presset på for en utligning og fikk den etter at L/K først roter det til i forsvar og så ikke klarer å avklare.

Seiersmålet kom like etter på nok en forsvarsblunder og L/K måtte strekke våpen. Dermed blir det bronsefinale for L/K og igjen er det NIL 2 som er motstander. Den kampen vinner L/K 2-0 etter to mål av Markus Karlsen Skogheim. Skogheim ble for øvrig toppscorer for L/K i turneringen med seks mål. Kristian Bjørn Hansen puttet fem.

L/K 2 var i en tøffere gruppe i gruppespillet og fikk det som ventet tøft mot Nordreisa 1 og Skjervøy. Litt mer skuffende for det urutinerte L/K-laget var det at det ble tap mot også Storfjord/Skibotn, om enn litt ufortjent. Men som det heter i den gamle Lyngen-sangen: «Tap må tåles, men vi retter ryggen opp». Robin Wikbo Samuelsen scoret L/K 2s eneste mål.

Skjervøy vant tidenes første Framtid i Nord-Cup og vi gratulerer de blåhvite med seieren!

L/K 1:

Kristoffer Granås, Jørgen Skog, Håkon Norberg, Einar Skogheim, Markus Karlsen Skogheim, Jan-Robin Bjørn, Isak Kristiansen, Kristoffer Hansen Holst, Nasim Shirzad og Kristian Bjørn Hansen

L/K 2:

Mikal Biendl, Per Inge Stenhaug, Christian Karlsen, Yehya Alsuleman, Tordar Eidet Karlsen, Hans Roar Karlsen Øvergård, Aleksander Larsen, Aleksander Jensen, Jonas Rodahl Johansen, Robin Wikbo Samuelsen, Robert Kristiansen og Samer Alsuleman.