Granås årets beste L/K-er

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Okt 2019

L/Ks kaptein var også vår beste spiller i 2019

Årets L/K-kaptein Kristoffer Granås (24) ble nemlig kåret til Årets spiller i forbindelse med L/Ks årsavslutning på Geitnes lørdag kveld.
Granås har vært en klippe i L/Ks bakre rekker i år etter at han kom tilbake til moderklubben, og har gitt absolutt alt i absolutt alle dueller i samtlige kamper han har spilt i år. Og de få kampene han ikke har spilt har han måttet stå over nettopp fordi han har gitt litt for mye i foregående kamp. Granås’ uredde stil gjør at han får mange trøkker i løpet av en sesong, men kaster likevel nødig inn håndkleet. Han har berget L/K utallige ganger denne sesongen med keeperspill som knapt kan forventes verken på dette nivået eller nivået over. Vårsesongen var tung, med flere stygge tap. Men de kampene vi spilte jevnt, i alle fall resultatmessig, med motstanderne, så var det Granås som holdt oss inne i kampene. Bare prestasjonene mot Krokelvdalen på Geitnes burde alene holdt til Årets spiller-statuetten.

Granås får prisen for andre gang. Han fikk også prisen i 2013, i sin første sesong som førstekeeper for L/K. L/K gratulerer vår keeper med prisen!

Årets toppscorer ble Steffen Dreyer, som bare trengte ni høstkamper på å skufle inn 14 mål for L/K etter overgangen tilbake fra Skjervøy. Han scoret blant annet fire i comeback-kampen mot Ishavsbyen på Polleidet og scoret alle fire L/K-målene mot Stakkevollan.

Isak Kristiansen stakk av gårde med prisen for både Årets mål og som Årets unge spiller. 1-0-målet mot Ishavsbyen 10. august, et vakkert langskudd fra drøyt 25 meter, var i tillegg Isaks første på A-laget.