Salmar Cup: Seier til småjentene!

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Aug 2017

Samarbeidslaget Lyngen/Karnes - Storfjord - Furuflaten stod for en kruttsterk prestasjon da de vant Salmar Cup på Senja i helga. En flott helg ble kronet med 3-1seier over Varden 1 i dag. Runa Lyngdal, som også har spilt med lilleguttene i helga, scoret to av finalemålene, mens det siste var et selvmål.

- En solid gjennomføring av jentene. Når de jobber og står på så vinner de kamper. Det er det det handler om, sier trener Rune Lillevik til L/K-nett.

Flere av spillerne har spilt mye med guttene opp gjennom årene, mens atter andre først begynte med fotball i fjor. De har gjort det bra i serien og ligger på tredjeplass på tabellen etter fire tap og fem seire.

- Dette er andre sesongen at disse spiller i lag. Stammen er 2003-spillere, sier Lillevik, samtidig som han peker på at tomålsccorer Runa Lyngdal er født i 2005.

De 10 som vant gull på Silsand var:

Regine Mortensen
Anna van Gemert Ross
Runa Lyngdal
Iben Beck
Emilie Jegervatn
Frida Letto
Thea Runesdatter Fyhn
Inger Elise Utsi
Marie Fagerli
Emilie Bjørklund

Vi gratulerer jentene, og trenerne Rune Lillevik og Aina Fagerli med finaleseieren!

Her  på Nordlys.no kan du se finalen i sin helhet, i tillegg til flere av de andre kampene til J14 og G12.

Også flott innsats av J12-laget til Furuflaten-L/K og G12-laget til Lyngen/Karnes i helga. Vi har mange fine representanter for Lyngen-fotballen som viser seg fram på turneringer rundt om i landsdelen!