Avgjorde på overtid

Postet av Lyngen/Karnes IL den 14. Mai 2017

Joachim Olaussen var på rett sted til rett tid da L/K trengte det som mest mot Nordkjosbotn.

For etter en bra 1. omgang der L/K burde ledet, var det forsvinnende lite L/K fikk til i andre omgang - til tross for mye ballbesittelse. Tvertimot var det hjemmelaget som hadde de to største sjansene - på to kontringer. Men det var før L/K fikk corner på overtid. Ballen blir først klarert ut men blir headet inn i farlig område foran mål og der er visekapteinen fra Nordreisa og klinker ballen imål fra 4-5 meter. Bittert for hjemmelaget, som gikk på et knepent tap i Nordkjosbotn i fjor også, men ser man kampen under ett så var det likevel fortjent at L/K tok seieren.

L/K stilte med en høypotent angrepstrio i form av løperrekka Garfjell, Dreyer, Ross og en særdeles opplagt Markus Karlsen Skogheim på midtbanen. Og at den tidligere L/K-spilleren Andre Waage holdt nullen i første omgang var et aldri så lite under. Steffen Dreyer og Kristian Bjørn Hansen fikk fete tilbud i åpent spill, mens cornerne fra Fredrik Allertsen og Øyvind Garfjell skapte paniske tilstander i NIL-forsvaret. Bare en kombinasjon av flaks og svært opppofrende forsvarsspill gjorde at det sto 0-0 til pause. NIL var forøvrig "ivrig" i duellspillet gjennom hele kampen, noe fem gule kort bærer vitnesbyrd om. Det kunne fort vært flere også.

At L/K hadde banespillet i 2. omgang var en mager trøst all den tid vi nesten ikke kom til målsjanser. Øyvind Garfjell kom til en god skuddmulighet etter en fin opprulling, men skjøt hardt i nettveggen. Markus Karlsen Skogheim hadde også en mulighet etter dødball, men den pene vendingen ble etterfulgt av et skudd som gikk i retning vanngrava på Nordkjosbotn idrettspark.

Det meste tydet på 0-0 og poengdeling da Olaussen dukket opp i feltet. At han berget tre poeng lørdag gjør at L/K topper tabellen i alle fall til sønag kveld når Skarp skal spille vanskelig bortekamp mot TUIL 2. Ekstra stas at L/K har holdt nullen i tre av fire kamper i sesonginnledningen. Foreløpig er Andreas Olaussen på Stakkevollan den eneste som har scoret mot L/K i serien.

* Steffen Dreyer spilte sin 370. kamp for L/K, mens Oscar Ross rundet sin 170. A-kamp for moderklubben.

L/Ks lag: Jørgen Vik, Krister Skogli, Joachim Olaussen, Jan-Robin Bjørn, Stig-Roar Hansen Rognli, Kristian Bjørn Hansen, Markus Karlsen Skogheim, Fredrik Allertsen, Øyvind Garfjell, Steffen Dreyer, Oscar Ross.

Innbyttere: Marco Mathisen og Einar Skogheim

Gule kort L/K: Øyvind Garfjell og Steffen Dreyer