Lyngen/Karnes i 90 år

I 90 år har fotballen stått sterkt i Lyngen. 1933 var året da både Lyngen IL og Karnes IL ble stiftet. Etter drøyt 45 år med mer eller mindre godt naboskap slo de to klubbene seg i november 1989 sammen til én klubb - Lyngen/Karnes IL.

Nå har den nye klubben snart levd i 34 år, med de oppturene og nedturene det har ført med seg. Det har vært gode prestasjoner og resultater i skisporet såvel som på fotballbanen - og på friidrettsarenaene med. L/K har i sannhet skapt sin egen historie på disse 34 årene, men samtidig har vi bygd klubben på skuldrene til alle de som gjorde en innsats før oss. Lyngen/Karnes IL er i dag en moderne klubb, men historien sitter likevel i veggene - både på Geitnes og på Polleidet.

I jubileumsåret 2023 er det hovedsakelig fotball, ski og friidrett som bedrives i idrettslaget. Onsdagsrenn arrangeres ukentlig, Lyngenmila er en fast tradisjon for de friidrettsinteresserte og i år er det også planer om et trappeløp i den nye Lyngentrappa. I Lyngenhallen er det hektisk aktivitet på vinteren med treninger for alle aldersgrupper - inkludert seniorene. L/Ks A-lag i fotball rykket dessverre ned fra TiTo-serien i 2022 og må dermed spille jubileumsåret på kretsens nest høyeste nivå for første gang siden sammenslåingen. Men L/K reiser seg igjen og har en flott gjeng med unge og litt mer rutinerte lyngsværinger som alle satser på en fin sesong med mange gode opplevelser i 2023. Det satser vi på at alle L/K-ere uansett idrettsgren og aktivitetsnivå får!