Opprykksfest både på og utenfor banen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 15. Okt 2023

Lørdag 14. oktober ble en ordentlig festdag for Lyngen/Karnes!

Med masse folk på tribunen og et L/K-mannskap i festhumør ble det riktig så trivelig på Geitnes lørdag. Motstander Kvaløya var også opprykksklare og i starten av kampen så det ut som de var mest interessert i de tre poengene. Men etter at William Sørensen, Dagens L/K-gutt, satte inn 1-0 så gikk det bare én vei for hjemmelaget. Samspillet satt bare bedre og bedre og til slutt stod det 6-2 i målprotokollen. William Sørensen (2), Gabriel Wikbo-Larsen, Krister Klaussen, Isak Kristiansen og Johan Gamst-Eriksen sto for målene. Johan sågar med sitt første mål for L/K - sju år etter debuten!
William Sørensen var banens beste lørdag.

Det sivet rapporter inn fra serieleder Hamna 2s kamp mot Senja 2 som indikerte at verken L/K eller KSK hadde sjans på seriegullet, men for begge lag var opprykket viktigst. Og for L/K var det i tillegg viktig å få en god opplevelse hjemme i sesongens siste kamp. Det ble det i høyeste grad. Motstanden tatt i betraktning var dette noe av det beste L/K har levert i år.

L/K står dermed registrert med kruttsterke 103 mål i serien i år - 97 av dem er reelle mål, mens seks av dem har kommet på kamper der resultatet er satt til 3-0 til oss (Valhall hjemme og FIL 2 borte). Så scoret Einar Skogheim ett mål mot FIL 2, så det reelle tallet scorede mål er 98.

Alle innbytterne kom inn, med unntak av reservekeeper Asgil Brændeland.

Etter kampen klinket L/K til med kaffe, brus og opprykkskake til alle som ville ha. Og det var en hel del! Veldig gledelig at så mange ville feire opprykket og sesongen med oss.

Nybakt ordfører Eirik Larsen møtte på kamp og holdt en liten tale under kakebordet. Han hadde både blomster og en liten pengegave med seg til det ferske TiTo-laget.

Kaptein Kristian Bjørn Hansen får æren av å åpne opprykkskaka!

For første gang gikk L/K så rett på årsfest etter siste kamp - på Polleidet. Tradisjonen tro god stemning og mange kåringer på festen - som var for både A-laget og L/K 2. Slik fordelte prisene seg:

• Årets toppscorer L/K: Kristoffer Hansen Holst
  • Årets toppscorer L/K 2: Tordar Eidet Karlsen
  • Årets mål L/K: Marco Mathisen
  • Årets mål L/K 2: Helmer Karlsen
  • Årets unge spiller: Håkon Jensen
  • Årets spiller L/K: Einar Skogheim
  • Årets spiller L/K 2: Tordar Eidet Karlsen
  • Årets forbilde: Vebjørn Isaksen

Nå er det noen dager fotballferie for de fleste involverte. Men sesongen 2024 skal planlegges og da kan man ikke hvile på laurbærene!