Kaptein Hansen berget dagen!

Postet av Lyngen/Karnes IL den 22. Aug 2023

Det gikk mot et knepent L/K-tap på Fløyabanen, men ett minutt før slutt steg Kristian Bjørn Hansen til værs og stanget inn mål og poeng.

L/K-kapteinen er til tross for sine 24 år en svært rutinert fotballspiller - inne i sin 10. sesong på A-laget. Mandag kveld fikk han bruk for rutinen sin da L/K trengte mål mot et godt Fløya 2-lag på Fløyabanen. I en sjansefattig kamp, spesielt andre omgang var det lite action foran begge mål, var det Fløya som hadde føringen. L/K jobbet imidlertid beinhardt i 90 minutter og ga aldri Fløya særlig ro til å spille sitt spill.

Fløya var best før hvilen og hadde strengt tatt fortjent å gå til pause med ledelse etter at de tok føringen allerede fem minutter. L/K-keeper Håkon Jensen stod en god kamp og måtte til pers mer enn én gang utover i omgangen, men det ble med den ene baklengsen i første omgang. I andre enden var Gabriel Wikbo-Larsen som fikk ballen servert av Fløya 2-keeper Folstad syv minutter før pause. Gabriel var ikke tungbedd og satte sitt åttende seriemål for sesongen.

Andre omgang var det ikke mange sjanser å skrive hjem om. L/K var kun sporadisk oppe i Fløyas målgård å lagde trøbbel. Men samtidig ble det jobbet knallhardt i alle ledd og det stod 1-1 helt til Fløyas balsfjording Audun Berntsen Løvland ekspederer et innlegg fra venstre rett i kassa fra 16-17 meter. Meget bra prestasjon. Og det så også ut til å bli matchvinnermålet, helt til Kristian Bjørn Hansen knuste til i Fløya-feltet etter en corner fra Einar Skogheim, som for øvrig spilte sin 130. kamp for L/K mandag.

Like etterpå får L/K en ny corner og da er det såvidt at ikke Krister Klaussen, headet inn seiersmålet også. Men ballen føk utfor stolpen og like etterpå blåste dommer Jarle Evertsen av kampen.

2-2 betyr at L/K fortsatt må nøye seg med toerplasseringen på tabellen - to poeng bak Kvaløya. Det er også tett bak oss på tabellen, så her er det bare å henge i stroppen og krige til seg mer poeng.

* Einar Skogheim rundet 130 kamper for L/K, mens Joakim Berg Bjørklund nådde 80 kamper i går med sitt innhopp i L/K-forsvaret.

L/Ks lag: Håkon Jensen, Vebjørn Isaksen, Kristian Bjørn Hansen, Oskar Leiros, Johan Gamst-Eriksen, Krister Klaussen, William Sørensen, Kristoffer Hansen Holst, Einar Skogheim, Gabriel Wikbo-Larsen, Isak Kristiansen

Innbyttere: Joakim Berg Bjørklund og Mika Johnsen

Gule kort L/K: Joakim Berg Bjørklund og Isak Kristiansen