Solid seier til 90-åringen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 21. Jul 2023

På 90-årsdagen til gamle Lyngen IL vant dagens L/K-lag med kalassifre i Piteå.

Treningsleiren i Piteå nådde sitt klimaks torsdag kveld da L/K møtte Munksund/Skuthavn til treningskamp i Bergsviken. Etter 90 minutter stod det 11-0 til L/K - blant annet etter hat-trick fra tre(!) spillere. Både Kristoffer Hansen Holst, Gabriel Wikbo-Larsen og Isak Kristiansen puttet tre hver. I tillegg satte Mika Johnsen inn to. Sigve Ringbakken kom ikke på scoringslisten men sto for målgivende til fem av målene!

L/K-trener Markus Karlsen Skogheim kan bokføre mange gode prestasjoner og god spill. Selv om motstanderen ikke holdt topp standard så er det godt å lykkes med det man har trent på. Og det gjorde L/K i høyeste grad - med mye fart og presisjon i det offensive og med trygt og godt spill i de bakre rekker.

Trener Skogheim hadde tatt ut en solid tropp til kampen og brukte det han hadde. Men også innbytterne gjorde manns jobb i kampen og én av dem, Isak Kristiansen, noterte seg altså for hat-trick.

Treningsleiren avsluttes nå og L/K kjører hjem til Lyngen lørdag. Der fortsetter oppkjøringen til høstsesongen på Polleidet gress.

* Lånespiller Gaute Waltenberg (17) fikk sin uoffisielle debut for L/K torsdag. Den gamle storscorer Jørn Henriksens keepersønn har fulgt treningsleiren fra A til Å og har gjort et bunnsolid inntrykk.

* William Sørensen (21) gjorde også comeback for moderklubben etter mange år i andre klubber. William flytter hjem til Lyngen i høst og er selvsagt en veldig interessant spiller for L/K om han selv vil.

L/K fra start i den historiske kampen: Asgil Brændeland, Vebjørn Isaksen, Kristian Bjørn Hansen, Marcus Hausner Christensen, Vebjørn Tokle, Oskar Leiros, Sigve Ringbakken, Mika Johnsen, Einar Skogheim, Gabriel Wikbo-Larsen og Kristoffer Hansen Holst.

Innbyttere: Gaute Waltenberg, Isak Kristiansen, Vebjørn Løvland, Arion RJ Ballovarre, Johan Gamst-Eriksen, Sander Kristiansen og Gard Grønvoll Sommerseth.