Four more months for Markus

Postet av Lyngen/Karnes IL den 30. Jun 2023

Markus Karlsen Skogheim fortsetter likevel som L/K-trener ut sesongen!

Det er klart etter at Markus har blitt enige med Fløya og L/K om at han vil fortsette som L/K-trener, til tross for at planen var at han skulle gå inn for fullt i Fløya etter vårsesongen var over.

Markus har selv tatt initiativ til løsningen, som innebærer at han skal fortsette som i vårsesongen - med å være hovedtrener for L/K og hjelpetrener i Fløya. At han velger å fortsette med dobbelløsningen skyldes flere ting, men en av de viktigste årsakene er at det har gått greit å kombinere de to trenerjobbene.

- Alle parter var litt spent på hvordan en kombinasjonsløsningen på våren skulle fungere, meg selv inkludert. Men det visste seg at det faktisk fungerte utmerket. Så derfor ville jeg fortsette, og når Lyngen/Karnes-styret også ville det så var det aldri noen tvil hos meg, sier Karlsen Skogheim.

Han er glad for at løsningen ble som den ble.

- Først og fremst må jeg reflektere over hvilken privilegert situasjon jeg er i. To idrettslag, som jeg respekterer høyt, vil ha meg som fotballtreneren deres. Det at man også klarer å samarbeidet klubbene i mellom slik at vi får til en god løsning for meg og de respektive spillerne setter jeg virkelig pris på, sier L/K-treneren.

L/K kan for egen regning tilføye at vi er takknemlige for samarbeidet og forståelsen som er mellom Fløya og L/K i denne saken. Det er et eksempel til etterfølgelse.

Nå ser Karlsen Skogheim fram til en spennende høst i 5. divisjon. L/K ligger på skuddhold til en opprykksplass, men det er en stor jobb som fortsatt skal gjøres for å havne i det gjeve selskap - på én av opprykksplassene ved sesongslutt. L/K-treneren vet hva han vil.

- Til høsten så har jeg tre konkrete ambisjoner og forventninger; Jeg vil spille engasjerende og offensivt angrepsfotball. Jeg vil fortsette å satse på våre unge flotte talenter og utvikle de videre igjennom en god treningshverdag og i kamp. Det mest konkrete og handfaste motivasjonen jeg har, som jeg deler med spillergruppa er at vi skal ta flere poeng enn på vårsesongen og at dette skal kulminere i ett opprykk, sier Karlsen Skogheim.

Linda Skog, leder i L/K Fotball sier til L/K-nett at hun er glad for at Markus ønsker å fullføre jobben han har startet på i L/K.

- Vi er glad for at Markus fortsette, slik at vi får kontinuitet i gjennom hele sesongen. Han har hatt store fremskritt med spillergruppa, og dem er også fornøyd med å ha han med videre, sier Skog.

Nå står L/K foran en treningsleir i Piteå med 27 spillere påmeldt. Der får Markus god tid til å ytterligere drille inn formasjoner og spillemønstre i ro og mak.

At Markus fortsetter betyr også at Trond-Egil Larsen og Jens-Georg Løvland, som stod klare til å ta over etter vårsesongen, i stedet fortsetter å ta ansvar for 6. divisjonslaget til L/K ut sesongen. De skal etter planen ta over roret foran 2024-sesongen og L/K er selvsagt uhørt heldige som har en trenerløsning klar når Markus forlater oss.