Tidvis festspill på Geitnes - og endelig holdt vi nullen også!

Postet av Lyngen/Karnes IL den 11. Jun 2023

GOD KAMP: Vebjørn Isaksen (fra høyre), Mika Johnsen, Marco Mathisen og Arion RJ Ballovarre hadde stort sett god kontroll på Stakkevollan på Geitnes lørdag.

L/K tok en svært fortjent seier mot Stakkevollan i finværet på Geitnes.

L/K revansjerte det fryktelig unødvendige hjemmetapet for Finnsnes 2 sist med å score syv mål mot Stakkevollan lørdag. Gjestene hang med en liten stund i starten av første omgang både i målprotokollen og også i banespillet, men L/K hadde sløst bra med sjansene før de røde og blå endelig klarte å putte ballen i mål. Og etter at flere mer rutinerte hadde prøvd å overliste en meget god Noah Woll i SIF-buret, så var det kampens yngstemann Arion Rodahl-Johansen Ballovarre som klarte brasene. I sin første seriekamp fra start, foran et flott antall publikummere, var 14-åringen rolig som gjess på kunstgress da han satte inn 1-0 via stolpen i et veldig overbefolket straffefelt. Arions andre mål på A-laget!

Det ble både 2-0 og 3-0 før pause også. 2-0 etter nydelig forarbeid av Einar Skogheim og Sigve Ringbakken før Isak Kristiansen, som erstattet en skadet Gabriel Wikbo-Larsen, 17 år lørdag, tidlig i omgangen, kunne sette foten til fra kort hold. 3-0 var IKKE fra kort hold. Den scoringen kan familien Holst Hansen gjerne henge på veggen, for dempingen, vendingen og skuddet til L/K-toppscorer Kristoffer Hansen Holst var det skyhøy klasse over.

Rett før pause har SIF en megasjansen til å redusere, men en annen bursdagsfeirende L/K-spiller, Asgil Brændeland, fikk avverget i siste liten, sammen med Kristian Bjørn Hansen. Asgil hadde flere gode redninger lørdag og skal selvsagt ha mye av æren for at L/K holdt nullen for første gang på hjemmebane i årets 5. divisjon.

Det var mye bra spill i første omgang fra L/Ks side, mens andre omgang var litt mer ujevn. Tidvis strålende offensivt, men også perioder der det skjedde lite. Kanskje varmen spilte litt inn. Gudene skal vite at 17-18 grader og vindstille har vært mangelvare hittil i år.

PEPTALK: En Stakkevollan-spiller pådro seg en hodeskade og måtte ha hjelp. I mellomtiden ble det vanningspause og litt taktikk fra trener Skogheim for L/K-spillerne. Her ser vi fra venstre Einar Skogheim, Arion RJ Ballovarre, Marco Mathisen, Kristoffer Hansen Holst og Marcus Hausner Christensen.

Stakkevollan har noen gode enkeltspillere som lagde trøbbel for L/K, men ikke mer enn at Markus Karlsen Skogheims menn kunne plusse på fire mål til i andre omgang. L/Ks offensive spillere var rett og slett for mye å hændle for bortelaget. Marco Mathisen, i sin 90-kamp for L/K, hadde en alldeles strålende kamp på midten for L/K og strødde om seg med krempasningene som løpsvillige kanter i Sigve Ringbakken og Mika Johnsen kunne løpe på. Sigve ble kåret til Dagens L/K-gutt og fikk seg også en scoring - en scoring han må dele med jevnaldrede Einar Skogheim, som sto for forarbeidet på venstresiden.

Samme Einar kronet en god kamp med en scoring selv fire minutter før slutt. Både Isak Kristiansen og Kristoffer Hansen Holst ble tomålsscorere etter kalde avslutninger fra kort hold i andre omgang. Holst satte 7-0 fire minutter på overtid. Han troner alene på scoringstoppen i 5. divisjon med sine 11 mål. Einar Skogheim følger med sine syv.

DAGENS L/K-GUTT: Sigve Ringbakken hadde en kjempekamp på venstrekanten til L/K og fikk gavekort på Elektro-Sport som belønning.

Takk til L/K-publikummet, som hadde møtt opp i godt antall på Geitnes. Kombinasjonen fint vær - god fotball - lokale unggutter er en fin oppskrift for god stemning!

L/K spiller allerede onsdag mot Kvaløya borte, før vårsesongen avsluttes borte mot Senja 2 20. juni. L/K-trener Markus Karlsen Skogheim har en nesten skadefri L/K-stall å velge i for tiden og da blir konkurransen om plassene både i kamptroppen og ikke minst på førsteelleveren stor. Samtidig kan man rullere litt på hvem som slipper til. Johan Gamst-Eriksen fikk for eksempel sin sesongdebut lørdag og takket for innhoppet fra benken med en målgivende pasning da Einar Skogheim satte inn 6-0.

* Vebjørn Isaksen spilte sin 150. kamp for L/K, mens Marco Mathisen rundet 90 kamper denne lørdagen.

* Kristoffer Hansen Holst har nå scoret 40 mål for klubben.

L/Ks lag: Asgil Brændeland, Marcus Hausner Christensen, Kristian Bjørn Hansen, Vebjørn Isaksen, Sigve Ringbakken, Mika Johnsen, Marco Mathisen, Arion RJ Ballovarre, Einar Skogheim, Gabriel Wikbo-Larsen, Kristoffer Hansen Holst

Innbyttere: Isak Kristiansen, Jørgen Skog, Oskar Leiros, Vebjørn Tokle, Johan Gamst-Eriksen

Ingen gule kort L/K

L/Ks målscorere: Kristoffer Hansen Holst (2), Isak Kristiansen (2), Einar Skogheim, Sigve Ringbakken og Arion RJ Ballovarre