Foreldrene fikk innblikk i klubbdriften

Postet av Lyngen/Karnes IL den 19. Feb 2016

Torsdag arrangerte L/K et foreldremøte for foreldrene i fotballgruppa. Fotballstyrets leder Sigmund Forfang, daglig leder Rune Lillevik og styremedlem Tor Inge Holm gikk igjennom ståa for L/K per februar 2016.

Foreldrene fikk litt informasjon om den økonomiske situasjonen og hvordan det jobbes i klubben med betaling av gjeld. Skylden til Lyngenhallen, som har vært et hett tema i media, betales ned jevnt og trutt. Ting er såpass under kontroll at L/K, gledelig nok, ligger an til et overskudd i 2015, noe L/K-nett skal komme tilbake til i en egen sak senere!

Det ble også informert om spilleravgifter og hvordan klubben tenker i forhold til 2016. Sigmund Forfang understreket at L/K ligger på et lavt nivå med tanke på foreldrebetaling og det har ikke vært stilt store krav til dugnad heller. Forfang la vekt på at spilleravgiften ikke er tenkt økt vesentlig fra dagens nivå.

- Men vi håper at vi kan få litt mer dugnad inn i klubben, sa Forfang, blant annet med store arrangementer som Lyngen Rando og Trekkspillfestivalen på Polleidet i tankene.

Trener-nestoren Steinar Høgtun holdt et foredrag om barnefotball og viktigheten av å få med alle spillerne - ikke bare de som utmerker seg tidlig. Han snakket om hospitering og at det er sunt å ha noe å strekke seg etter for spillere i alle aldere.

- Hvis du er 14-15 år, så kan du godt smake på A-lagsfotball i L/K. Og er du veldig god som 16-åring i L/K, og blir invitert til TUIL eller TIL på hospitering, så er det sunt for dem og føle på kroppen hva dem er god på og hva de ikke er så god på, sa den gamle L/K-treneren og Lyngen IL-spilleren.

Styremedlem Tor Inge Holm orienterte om hvordan det jobbes i forhold til marked og sponsorer i 2016 og oppfordret også foreldrene til å kurse seg.

Foreldrene fikk også mulighet til å si sitt om hva som er bra og hva som er mindre bra med klubben gjennom et kjapt gruppearbeid. Svarene har styret fått inn og de vil gi et lite innblikk i hva foreldrene mener klubben må gjøre for å bli enda bedre.

Det ble informert om en ny utstyrsavtale, som vil påvirke alle lag fra miniputte til oldboys. Foreldrene fikk litt info om denne avtalen, som ser ut til å bli med Umbro. Det kommer L/K-nett også tilbake til!