Reisebrev 2 fra Tyrkia - pruting og internturnering

Postet av Lyngen/Karnes IL den 28. Mar 2007

Her følger et nytt reisebrev fra L/Ks utsendte i Tyrkia. I går, tirsdag, var det storbytur. I dag, onsdag, internturnering. Bilder kommer snart!

Hei igjen!

To strålende dager til er over under Tyrkias varme sol. Alle treningene har vært meget bra.

En kamp mot et litt ”rustent” lag fra Østerrike ga oss bra trening på offensive formasjoner. I morgen venter vanskeligere motstand mot et av Norges beste juniorlag, Odd.

Mye godlukt

Ellers hadde vi en fin tur til storbyen Antalya i går. Reiseleder Johnsen formante juniorene på å prute pris på alt som de skulle kjøpe. At det ikke bestandig er like lett fikk vi raskt et eksempel på.

På en av Antalyas mange utekafeer satt Rune Lillevik, Frode Larsen, Rune Kristiansen, Jens-Georg Løvland, Tor-Arne Larsen, Stian Amundsgård og reiseleder Johnsen seg ned.

Raskt ble L/K-gjengen ”overfalt” av en parfymeselger. Etter en del pruting gjorde reiseleder Johnsen en god handel. En eksklusiv parfyme til 10 euro.

Etter mye forhandling fikk Tor-Arne kjøpe 4 flasker til 20 euro. Altså ½ pris av Johnsen. Da satt latteren rimelig løst rundt bordet.

Latteren ble ikke mindre når Rune Kristiansen kjøpte 5 flasker for 15 euro. Altså et drastisk prisavslag på 5 minutter...

Vi ble nok allikevel grundig lurt alle sammen.

Internturnering

Den tradisjonsrike internturneringa ble spilt i dag. For å sette en ekstra prestisje på turneringa ble det bestemt at tapende lag skulle servere seirende lag lunsj og middag.

Store favoritter var laget med Lasse, Viktor, Roger, Lars og Stian Amundsgård. Men som Johnsen påpekte etter trekningen "Det laget der klarer ikke å spille 30 sekunder uten å begynne å krangle".

Etter første tap var et faktum ble det heller et spørsmål om de klarte å gjennomføre turneringa.

Tidligere trener Johnsen ble på lag med trener Vegard Berg, Freddy, Stian Kviteberg og junior Jan-Robin.

Mange ønsket å se oss som servitører men de tok smertelig feil.

Hadde vi spilt en runde til ville vi nok ha vunnet, men måtte ta til takke med 2.plassen noen fattige poeng bak de glade seierherrer.

Kaptein Løvland ledet Tor-Arne Solvang, Jørgen Vik, Tor-Arne Larsen og Morten Nilsen til seier.

De vil bli servert av Tom-Jørgen, Rune Kristiansen, Stig Roar, Jonas og Mats-Haakon som endte opp med fattige 4 poeng.

Nå går vi bare å venter på Tyrkia –Norge.

Kampen blir vist på storskjerm på hotellet.

Fotballhilsen fra Tyrkia