Ny seier for ungguttene

Postet av Lyngen/Karnes IL den 6. Mai 2007

L/K 2 tok en ny seier i 4. divisjon i ettermiddag. Og nå er vi på tabelltoppen!

Robin Samuelsen (16) ble matchvinner like før slutt etter et sinnsykt raid av sin rekkekamerat Fredrik P. Johansen. Fredrik driblet alt som var av FIL-spillere før han la ballen pent til lynhurtige Robin. Han avanserte noen meter mot mål før han satte ballen i mål bak FILs bestemann i dag - keeperen.

Og det er ikke tilfeldig at jeg nevner keeperen som FILs beste i dag. For hvis L/K var effektive mot BOIF sist helg, så var man tilsvarende ineffektive i dag. En haug med sjanser gikk "på havet", inkludert et straffespark som L/K-kaptein Ole Oskar Ross, forøvrig helt konge på midtbanen i dag igjen, satte rett på FIL-keeperen -  L/Ks tredje svidde straffespark på tre A- og B-kamper...

I dagens kamp stilte L/K med syv spillere fra start som var mellom 15-17 år. Samtlige gjorde manns jobb og vel så det. Ispedd litt rutine i form av stopper Trond Egil Larsen, venstreback(!) Frank Bekkstrand, høyreving Lars Wikbo og midtbanespiller Rune Larsen ble det en riktig så potent blanding. Sjansene ble produsert på løpende bånd og spesielt i andre omgang var det spill mot ett mål helt til det gjensto tre-fire minutt igjen av kampen. Da satset FIL 2 alt på å få utligningen, men det nærmeste de kom var et skudd som Vegard Samuelsen såvidt fikk fistet til corner.

Alt i alt en uhyre fortjent seier til L/K 2, som nå troner øverst på 4. divisjonstabellen etter to kamper. En målforskjell på 6-0 viser også at forsvarsspillet er av den solide sorten. På to kamper kan vi telle motstandernes målsjanser på én hånd. Nå har riktignok begge kampene gått hjemme på grusen, men det er vanskelig å forestille seg at det unge laget skal tape så mye på å komme over på en stor gressbane eller en slett krøllgressbane.

L/Ks lag: Vegard Samuelsen; Stian Stenhaug, Jan Robin Bjørn, Trond Egil Larsen, Frank Bekkstrand; Rune Larsen, Ole Oskar Ross, Andreas Holm; Robin Samuelsen, Fredrik P. Johansen, Lars Wikbo.

Innbytter: Torbjørn O. Karlsen

Gule kort, L/K: Rune Larsen, Fredrik P. Johansen