Dreyer i siget

Postet av Lyngen/Karnes IL den 12. Mai 2007

Fire mål mot moderklubben lar seg høre for bursdagsbarnet Steffen Dreyer i kveld.

5-1 til L/K 2 var svært fortjent mot et Storfjord-lag som hadde mer enn nok med å henge med i svingene på Geitnes-grusen.

L/Ks unggutter malte på i 90 minutter pluss tillegg, og fikk lønn for strevet i form av fem mål og fortsatt tabelltopp i 4. divisjon.

Steffen Dreyer ble selvsagt sentral som midtspiss. Som kaptein på bursdagen sin satte han inn 1-0 etter 18 minutter på en gjennomløping etter pasning fra Stian Kviteberg. Så skulle det gå halve andre omgang før det ble mål på nytt. Da var det L/Ks yngstemann, Andreas Holm, som økte ledelsen etter pent spill og ikke minst helhjertet innsats.

Så var det klart for Steffen-show. Først en heading etter innlegg fra Kristoffer Fagerborg et kvarter før slutt. Deretter to raske mål mot slutten av kampen - hvorav det siste kom på straffespark etter at han selv ble felt. Innimellom her hadde riktignok Storfjord scoret mål etter en fin kontring, og det var ikke et hvilket som helst mål. Det var det første baklengsmålet til L/K2-keeper Vegard Samuelsen i år.

To av fjorårets L/K-spillere på Storfjord i dag. Både Rudi Dreyer og Aleksander Heiskel var sentrale på Storfjord-laget.

L/Ks lag: Vegard Samuelsen; Freddy Skogvang, Tor Arne Larsen, Jan Robin Bjørn, Andreas Holm; Stian Kviteberg, Ole Oskar Ross, Kristoffer Fagerborg; Fredrik P. Johansen, Steffen Dreyer, Stig-Roar Hansen Rognli.

Innbyttere: Robin Samuelsen, Stian Stenhaug, Uno Nesvik.

Dommer: Peder Amundsen - god.

Ingen gule kort.