L/K styrket foran høstsesongen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 6. Aug 2007

L/K signet i dag to nye spillere.  Her er den ene.

Tarjei Gautestad (17) og Michael Wæraas (24) ble begge klare for Lyngen/Karnes i dag. Gautestad kommer på utlån fra TUIL, mens Michael Wæraas gjør comeback som keeper etter å ha lagt hanskene på hylla for noen sesonger siden.

Gautestad beskrives som en av de største talentene i TUIL og har spilt fast for B-laget i 3. divisjon. Gautestad er en høy, slepen midtbaneelegant med overblikk og pasningsfot. Han vil gi trener Vegard Berg-Johansen et litt annerledes alternativ på midtbanen. Tarjei er født i 1990 som så mange andre av de talentene L/K rår over i stallen nå og har spilt mot Øyvind Garfjell, Jan Robin Bjørn og co. opp gjennom årene i diverse aldersbestemte oppgjør. Nå skal den venstrefotede midtbanespilleren prøve å kapre en plass på L/Ks midtbane.

Michael Wæraas har som sagt ikke spilt fotball de siste årene, men har en fortid i Kroken, Ulfstind og Ringvassøy. Han har den siste måneden trent med L/K i byen og gjort at L/K har kunnet ha to gode keepere på trening i Tromsø-gruppen. Kjempen fra Kroken var også med på treningsleir i Piteå, der han fikk kjørt seg skikkelig sammen med førstekeeper Vik under ledelse av keepertrener Lars Wikbo. Nå har han tatt overgang til L/K og sørger dermed for at vi har tre keepere tilgjengelig for de to lagene våre.

Sammen med L/K-comebacket til Kjetil A. Johansen er stallen til L/K komplett. Eneste skaden i den 30+ store stallen er junioren Fredrik P. Johansen, som skadet foten sin og måtte sy lørdag. Han er nok ute minimum en uke til, hvilket betyr at 4. divisjonslaget må klare seg uten sin toppscorer i minst en kamp til. Fredrik måtte stå over B-kampen mot BOIF søndag.

Michael Wæraas

Tarjei Gautestad