Seiershelg for L/K

Postet av Lyngen/Karnes IL den 12. Aug 2007

Det ble seier både i 4. divisjon og i Altaturneringen søndag.

L/K 2 slo Finnsnes 2 4-3 i ettermiddag. Øyvind Garfjell hadde en fantomkamp og satte likegodt inn alle målene - ett av dem på straffe og de andre 3 på perleskudd i langhjørnet fra skrå vinkel.

Sterk seier av L/K, som manglet mange av de som har spilt fast på 4. divisjonslaget. De ble erstattet av tre oldboyser og to debutanter og én comeback-kid. Både debutantene Michael Wæraas (i mål) og Tarjei Gautestad (midtbane) kom svært godt fra det, og det gjorde i høyeste grad også Kjetil A. Johansen, som endelig var tilbake i L/K-trøya og som til tider var ekstremt tøff å hanskes med for FIL-forsvaret. Han skaffet blant annet straffe og hadde en herlig assist til Garfjell på det ene av hans to mål i andre omgang. Oldboysene Rune Larsen og Uno Nesvik kom direkte fra NNM for oldboys i Skånland og gjorde manns jobb for B-laget også. Oldboysene gjorde forøvrig ikke rent bord i NNM. Faktisk klarte de ikke å score mål. Jørn Henriksen var nærmest, med et stolpeskudd, og fikk dermed toppscorertrøya for det. En lyngsværing kom imidlertid til finalen, og scoret også. L/K-gutt Kjell-Hugo Karlsen spiller for Gevir Bodø som tapte 1-4 for HIL i finalen.

L/Ks lag mot Finnsnes: Michael Wæraas; Kristoffer Fagerborg, Trond-Egil Larsen, Jan Robin Bjørn, Torbjørn O. Karlsen; Ole-Oscar Ross, Tarjei Gautestad, Rune Larsen; Øyvind Garfjell, Kjetil A. Johansen, Alexander Løvland Rygh.

Innbytter: Uno Nesvik

Samtidig, i Alta, vant L/Ks 7-erlag i smågutteklassen hele 6-2 i Altaturneringens finale. Motstander var HIF/Stein og ifølge fotballkretsens sider http://www.fotball.no/troms/t2.asp?p=53496&x=1&a=203591 var Andreas Løvland kampens store spiller.

Også guttelagets syverlag kom til finalen, men der ble dessverre Porsanger altfor sterke. 0-6 ble det til slutt. I Småjenter 7-er tapte L/K 1-2 for Avju i bronsefinalen.